Dags att byta till nya coilovers, grövre krängare och nya droplinks. Någon som har några tips på hjulinställningar? Firman jag gör det på har uttustning att ställa in med min polare som ska göra det vet ej vilka vinklar vi ska ställa in.
Så är väldigt tacksam om någon har några vinklar att dela med sig. Vill gärna ha lite aggresivare än orginal då planerna är att köra lite bana nästa sommar dock är det mest vardagskörning.
kör med orginalvärden fast med mycket mer camber, bak har jag så mycket det går och fram så har jag max på justeringen där nere och i mitten där uppe.
Har följande värden:
Fram: Camber 2,4 Toe 0,0
Bak: Camber 2,4 Toe 0,02
Vill du att det ska gå brett så ställer du toe out på bakaxeln. Men var beredd på att den kommer bli mycket ”tail happy”. Iaf om du har diffad bakaxel.
Mats
Type R ’99
_________________
”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
– Homer J Simpson
Alright så och med lite toe-out så menas? 1mm kanske?
Nä jag kör inte diffat. Ska man kanske ställa som prodrive vinklarna fast med toe-out bak, eller blir det pannkaka då?
Jag vill ju inte ha en bakhjulsdriven bil utan mer en bil som går neutralt i kurvorna men hellre överstyr än understyr.