SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Hjulinställning

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5008
    Tyson
    Deltagare

      Hej,

      Dags att byta till nya coilovers, grövre krängare och nya droplinks. Någon som har några tips på hjulinställningar? Firman jag gör det på har uttustning att ställa in med min polare som ska göra det vet ej vilka vinklar vi ska ställa in.

      Så är väldigt tacksam om någon har några vinklar att dela med sig. Vill gärna ha lite aggresivare än orginal då planerna är att köra lite bana nästa sommar dock är det mest vardagskörning.

      Tacksam för svar

      #69857
      Mumin
      Deltagare

        camber lite mera utåt samma sak med toen. bror på hur mycket däck du vill offra 😛

        jag har -1,50 grader på camber. toen -10, bror på hur mycket däck du vill offra. forfarnade på det gröna ”godkänt” på furhjus mätningen.

        ska ställa om nästa vecka se vad det blir med vinter däcken på :p

        #69860
        Christian S
        Deltagare

          kör med orginalvärden fast med mycket mer camber, bak har jag så mycket det går och fram så har jag max på justeringen där nere och i mitten där uppe.
          Har följande värden:
          Fram: Camber 2,4 Toe 0,0
          Bak: Camber 2,4 Toe 0,02

          #69855
          challe
          Deltagare

            Det är ganska många som kör med de s.k. Prodrive vinklarna.
            Max camber fram o bak (ca -1,5° fram, mindre bak) och 1mm toe in fram o bak.

            #69858
            Sebbe
            Deltagare

              Jag hade tänkt lämna in bilen på hjulinställning i dagarna, dels för att det eventuellt behövs, dels för att få bukt på lite av understyrningen.

              Så min fråga är:

              Vilken är den bästa hjulinställningen? (Vill ha lite busigare bil nu till vintern, gärna att det går brett än att jag trycker in nosen i plogvallen)

              Vart i Umeå gör jag den?
              Har en Gt kobmbi -99

              #69854
              Mats
              Deltagare

                Vill du att det ska gå brett så ställer du toe out på bakaxeln. Men var beredd på att den kommer bli mycket ”tail happy”. Iaf om du har diffad bakaxel.

                Mats
                Type R ’99

                _________________
                ”When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end”
                – Homer J Simpson

                #69859
                Sebbe
                Deltagare

                  Alright så och med lite toe-out så menas? 1mm kanske?
                  Nä jag kör inte diffat. Ska man kanske ställa som prodrive vinklarna fast med toe-out bak, eller blir det pannkaka då?

                  Jag vill ju inte ha en bakhjulsdriven bil utan mer en bil som går neutralt i kurvorna men hellre överstyr än understyr.

                  #69856
                  Lirkus
                  Deltagare

                    Det är ganska många som kör med de s.k. Prodrive vinklarna.Max camber fram o bak (ca -1,5° fram, mindre bak) och 1mm toe in fram o bak.

                    Så på camber är det grader och på toe är det millimetrar?
                    Varför ställer man 1mm toe in ?

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.