Det jag vet, är att man ska rycka ur sladden som går till varningslampan i kupén, och sätta in mätarsladden där. Denna sitter i närheten av generatorn, men är det verkligen ingen som har en bild eller en exakt beskrivning?
det roliga kommer när du ska skaffa fram en övergång från
1/8 BSP (orginal hålets gänga) till 1/8 NPTF (autometers givar gänga)
ingen av hydraulpryls krängarna i trollhättan klarade av det iaf:-)
Har läst den där ett par gånger tidigare, och det som ger mig huvudbry är:
”With the autometer electrical gauge, there’s two problems: you can’t physically fit the sender under the alternator and the thread is wrong. Other than that, you’re fine.”
Det är ju ingen elektrisk mätare. Betyder det att man inte behöver övergångarna? Är det bara att följa beskrivningen som det står ovanför det där stycket, och ignorera det som kommer efter?
övergången behöver du även fast du har en mekanisk mätare.
eftersom gängan på kopplingen som du förhoppnings vis fick med
mätaren från autometer inte stämmer överens med gängan i hålet där orginal givaren sitter/satt
gå till närmsta hydraul krängare och kolla om han kan göra en slang
på ca 10cm med 1/8 BSP utvändig gänga i ena änden och en 1/8 NPTF
invändig gänga i andra ändan.
problemet e att just NPTF gängan inte e särskilt vanlig i sverige
har lite bilder på hur vi löste det hela på polarens bil
kan maila dom till dig om du vill