› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Tryck!
- Detta ämne har 8 svar, 1,015 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
31 mars, 2003 kl. 10:34 #5119
migu
DeltagareOk, man tackar. Jag provar med 2,8 fram och 2,6 bak så får vi se om fyllningarna sitter kvar bättre i tänderna…
31 mars, 2003 kl. 11:31 #70462OzO
DeltagareKjell: För att bättre kunna kontrollera och justera optimalt tryck/hjulinställningar mäter man temperaturen på däckets slitbana med en UV-mätare.
Tar du med dig en UV-mätare nästa banträff, Kjell? 😀
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”31 mars, 2003 kl. 12:37 #70469migu
DeltagareProvade att ringa runt till några olika däcksfirmor för att höra vad de tyckte, och det här med ringtryck verkar ju inte vara någon exakt vetenskap precis:
De förslag jag fått varierar mellan 2,3 kg och 2,7 kg…31 mars, 2003 kl. 12:40 #70467Wanderer
DeltagareJag har 2.6 fram och 2.3 bak …
Verkar funka fint för jag märker då inte att däcken slits speciellt mycket.31 mars, 2003 kl. 13:38 #70466griml0ck
DeltagareJag har 2.3 fram 2.2 bak med original 16″ fälgarna.
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com10 juni, 2004 kl. 18:40 #70463ExOrdis
DeltagareDet låter lite högt med tanke på din däcksdimension.
Testa att backa något hekto runtom till vardags,
om du inte tycker att det fungerar är det bara att öka igen.
Trycket ska i första hand kollas med kalla däck
vid bankörning behöver man även hålla koll på trycket
med varma.För att bättre kunna kontrollera och justera optimalt tryck/hjulinställningar
mäter man temperaturen på däckets slitbana med en UV-mätare.10 juni, 2004 kl. 18:40 #70464ExOrdis
DeltagareMmmm, ska försöka få med mig en.
10 juni, 2004 kl. 18:40 #70465ExOrdis
Deltagare>Provade att ringa runt till några olika däcksfirmor för att höra vad
>de tyckte, och det här med ringtryck verkar ju inte vara någon exakt
>vetenskap precis:
>De förslag jag fått varierar mellan 2,3 kg och 2,7 kg…Det beror ju en hel del på vilka hjulvinklar du har, körstil, underlag och ekipagets vikt så det är väldigt svårt att säga kör med xx så blir det perfekt.
Att experimentera inom rimliga gänser är vad som gäller för att hitta ”rätt”.10 juni, 2004 kl. 18:40 #70468migu
DeltagareBytte till sommardäck för en vecka sen och man blir lika glatt överraskad varje gång över skillnaden! En fråga dock: jag kör på 215/40-17 med 3,0 kg tryck fram och 2,8 bak. Väghållningen kan man inte klaga på, däremot är komforten inte den bästa (surprise!). Nu är ju inte komforten så viktig, däremot vill man ju gärna köra på rätt ringtryck (och slippa onödigt slitage). Så vad säger ni, låter 3,0 fram och 2,8 bak rimligt? Med vinterdäcken kändes varje skarv i asfalten, nu känns varje por i asfalten ;-). (Ytterligare) en dum fråga: kalla eller varma däck när man kollar trycket?
/Micke
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.