Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5119
    migu
    Deltagare

      Ok, man tackar. Jag provar med 2,8 fram och 2,6 bak så får vi se om fyllningarna sitter kvar bättre i tänderna…

      #70462
      OzO
      Deltagare

        Kjell: För att bättre kunna kontrollera och justera optimalt tryck/hjulinställningar mäter man temperaturen på däckets slitbana med en UV-mätare.

        Tar du med dig en UV-mätare nästa banträff, Kjell? 😀

        ________________________________________
        http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
        ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
        ”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

        #70469
        migu
        Deltagare

          Provade att ringa runt till några olika däcksfirmor för att höra vad de tyckte, och det här med ringtryck verkar ju inte vara någon exakt vetenskap precis:
          De förslag jag fått varierar mellan 2,3 kg och 2,7 kg…

          #70467
          Wanderer
          Deltagare

            Jag har 2.6 fram och 2.3 bak …
            Verkar funka fint för jag märker då inte att däcken slits speciellt mycket.

            #70466
            griml0ck
            Deltagare

              Jag har 2.3 fram 2.2 bak med original 16″ fälgarna.

              http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini2.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
              http://fullspeed.to/shagaru
              http://www.streetrace402.com

              #70463
              ExOrdis
              Deltagare

                Det låter lite högt med tanke på din däcksdimension.
                Testa att backa något hekto runtom till vardags,
                om du inte tycker att det fungerar är det bara att öka igen.
                Trycket ska i första hand kollas med kalla däck
                vid bankörning behöver man även hålla koll på trycket
                med varma.

                För att bättre kunna kontrollera och justera optimalt tryck/hjulinställningar
                mäter man temperaturen på däckets slitbana med en UV-mätare.

                #70464
                ExOrdis
                Deltagare

                  Mmmm, ska försöka få med mig en.

                  #70465
                  ExOrdis
                  Deltagare

                    >Provade att ringa runt till några olika däcksfirmor för att höra vad
                    >de tyckte, och det här med ringtryck verkar ju inte vara någon exakt
                    >vetenskap precis:
                    >De förslag jag fått varierar mellan 2,3 kg och 2,7 kg…

                    Det beror ju en hel del på vilka hjulvinklar du har, körstil, underlag och ekipagets vikt så det är väldigt svårt att säga kör med xx så blir det perfekt.
                    Att experimentera inom rimliga gänser är vad som gäller för att hitta ”rätt”.

                    #70468
                    migu
                    Deltagare

                      Bytte till sommardäck för en vecka sen och man blir lika glatt överraskad varje gång över skillnaden! En fråga dock: jag kör på 215/40-17 med 3,0 kg tryck fram och 2,8 bak. Väghållningen kan man inte klaga på, däremot är komforten inte den bästa (surprise!). Nu är ju inte komforten så viktig, däremot vill man ju gärna köra på rätt ringtryck (och slippa onödigt slitage). Så vad säger ni, låter 3,0 fram och 2,8 bak rimligt? Med vinterdäcken kändes varje skarv i asfalten, nu känns varje por i asfalten ;-). (Ytterligare) en dum fråga: kalla eller varma däck när man kollar trycket?

                      /Micke

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.