SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning föredel stålomspunnet?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #5122
    OzO
    Deltagare

      Själva idén är ju att slangarna inte skall flexa lika mycket (inte alls) jmf med orginal när du står på bromspedalen. Du märker det genom att pedalen känns ”stummare”, inte alls lika svampig.

      Sen rör sig huvudbromscylindern pytte vid hård inbromsning och denna rörelse kan förhindras genom att montera ett sånt däringa stag… då blir pedalen ännu stummare…

      …allt är relativt.

      ________________________________________
      http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
      ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
      ”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”

      #70475
      ExOrdis
      Deltagare

        LAST EDITED ON Apr-02-03 AT 05:09PM (GMT)
        Min synpunkt är att torpedväggen som huvudcylindern sitter fäst i inte flexar lite utan ganska mycket.

        #70476
        honkster
        Deltagare

          Vad är fördelen med stålomspunna bromsslangar? Ger det ngn fördel vid andvändning av orginal bromsar?

          ————————————–
          -HonKsters Inc- (Nattsuddar)

          http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.