• Detta ämne har 3 svar, 1,323 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år sedan av Digits.
Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #515
    Ztone
    Deltagare

      Hej!

      Vi kommer att slänga i en japansk spis från en Impreza WRX -94 i en Svensk Impreza GT -99. Anledningen är att den svenska bilens motor inte längre mår så bra och vi kan ordna japanska motorer relativt billigt.

      Nu är frågan, kommer den japanska motorn att passa rakt av mot kabelhärva och boxen i den svenska bilen?

      Om den inte funkar med den svenska boxen, funkar då den svenska kabelhärvan om vi får med den japanska boxen?

      Ni som vet, skriv gärna snarast möjligt då jag hade tänkt ordna frakt av motorn på måndag.

      Tack på förhand!

      Mvh

      Arash
      http://www.PerformanceByZ.se

      #38421
      dlehtihet
      Deltagare

        Hej Ztone,

        Jag vet att det finns skillnader mellan japs wrx och gt vad galler de senare argangarna (ecu, kabelharva, etc). Det absolut sakraste sattet ar att kolla pa http://www.scoobynet.co.uk/bbs dar detta tagits upp massvis med ganger for specifika argangar av japanska wrx:er.

        M v h

        Danne

        >Hej!
        >
        >Vi kommer att slänga i en japansk spis från en Impreza WRX
        >-94 i en Svensk Impreza GT -99. Anledningen är att den svenska
        >bilens motor inte längre mår så bra och vi kan ordna japanska
        >motorer relativt billigt.
        >
        >Nu är frågan, kommer den japanska motorn att passa rakt av
        >mot kabelhärva och boxen i den svenska bilen?
        >
        >Om den inte funkar med den svenska boxen, funkar då den
        >svenska kabelhärvan om vi får med den japanska boxen?
        >
        >Ni som vet, skriv gärna snarast möjligt då jag hade tänkt
        >ordna frakt av motorn på måndag.
        >
        >Tack på förhand!
        >
        >Mvh
        >
        >Arash
        >http://www.PerformanceByZ.se

        #38420
        Whitewheels
        Deltagare

          >Tänk på att de japanska boxarna kräver RON100 soppa, så du
          >måste programera om den för vårt skräpsoppa eller köra med
          >häxbrygd i tanken
          >Annars går det illa, fråga Krooken;(
          >
          >/Ola
          >
          Vet inte om jag kan hålla med att detta stämmer. Funkar inte dom japanska ECU:erna precis som våra (på GT:n asså)o ställer tibax tändning mm om man kör med taskig soppa?! Ska isf va att dom inte “kan” ställa tillbaka tillräckligt.

          /Glenn

          #38422
          Digits
          Deltagare

            >Vet inte om jag kan hålla med att detta stämmer. Funkar inte
            >dom japanska ECU:erna precis som våra (på GT:n asså)o ställer
            >tibax tändning mm om man kör med taskig soppa?! Ska isf va att
            >dom inte “kan” ställa tillbaka tillräckligt.

            Det verkar som om de engelska importerna rasar pa lopande band, om de kors pa 98.6RON soppa 😮 Problemet ar som du sager att den inte retarderar tillrackligt (formodligen eftersom den ar hardare stalld till att borja med). Det verkar som om engelsmannen kor med 98.6 + Octane booster, och aven da kan det ga illa.

            Kolla in http://www.scoobynet.co.uk

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.