- Detta ämne har 10 svar, 910 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 6 månader sedan av WasteGate.
-
FörfattareInlägg
-
19 september, 2002 kl. 07:35 #6235dlehtihetDeltagare
ECU:n har en inbyggd förmåga att ställa om sig till lägre kvalitet på bensinen vid behov för att skydda motor etc, så i värsta fall är vad du kan vänta dig något sämre prestanda. 41 öre per liter är inte fy skam minsann 🙂
M v h
Daniel
19 september, 2002 kl. 15:43 #78060WasteGateDeltagareOrdis!
Det där lät ju inget bra! 🙁
Jag är inte så haj på här med kolkedjor
på crack 😉 osv.
Det låter som om du rekomenderar att inte
tanka bensin som det inte är så stor omsättning
på eller?// Freddy
19 september, 2002 kl. 15:48 #78058SubbaristDeltagareOrdis & FELbil är ju soppa experterna på klubben, fast hur var det där med bensinångor i hjärnan }> 😛
Subbarist javisst!
19 september, 2002 kl. 17:26 #78063PlogenDeltagareBörja arbeta innom OKQ8 så får du 40 öre billigare, fast ny bensin 🙂
/Plogen
_________________________________________Subba till salu! 451 mil.. över 300 BHP..
_________________________________________20 september, 2002 kl. 07:01 #78061WasteGateDeltagareJag pratade precis med Preem och enligt en tekniker där
skulle det inte vara några problem.Vad som kan hända är att några lättflyktiga ämnen
kan dunsta bort som kan göra bilen mer svårstartad.
Oktantalet ska inte ändras pga lagring.Är det någon som har något att säga om dessa uppgifter,
Ordis kanske.// Freddy
20 september, 2002 kl. 12:17 #78062WasteGateDeltagareKollade med pumpägaren. De fyller på med ny soppa
ca en gång i månaden, det borde väl innebära att
det inte är några problem med ovanstående problematik?:):)
// Freddy
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78054ExOrdisDeltagareNäe, 41 öre i rabatt per liter gör ju inget.
I med lite “naftaboost” för att hålla spridarna rena, och se till att
ha ett soppafilter i beredskap så ska det nog inte vara någon risk.
Problemet med krackad bensin är just vid lagring, då vill de krackade
kolkedjorna gärna koppla ihop sig igen, och då blir det lite mera trögflytande så att säga…10 juni, 2004 kl. 18:40 #78055ExOrdisDeltagare>Ordis & FELbil är ju soppa experterna på klubben, fast hur var det där med bensinångor i hjärnan }> 😛
>
>Subbarist javisst!Vadårå? 98:oktanig grogg är för riktiga Imprezationister! 😀
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78056ExOrdisDeltagareLAST EDITED ON Sep-20-02 AT 01:07PM (GMT)
Givetvis är det inget problem.
Oktantalet RON i vätskan ändras knappast utan tillsatser, så långt är jag med.
Men då är det intressant att veta om den teknikern menar att vanlig termiskt krackad handelsbensin är lagringsbeständig och isåfall hur länge, i evighet?
Vad jag vet är det endast alkylatbensin som funkar att lagra i flera år, men har jag missförstått vill jag och säkert flera med mig veta hur det ligger till.
Tex, hur länge kan bilen stå med bensin i tanken utan att det bildas slaggprodukter pga instabilitet och olika kvalitet?
Har jag krånglat till det tillräckligt?
http://www.spi.se/OmOlja/foradling/foradling_m2.html10 juni, 2004 kl. 18:40 #78057ExOrdisDeltagareTanka billigt och kör hårt!!
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78059WasteGateDeltagareTjenare!
Nu är det så att jag har möjligheten att få köpa
bensin ganska billigt (41 öre rabatt :)).Bensinen, som är grön 98, levereras av Preem så
den ska det väl inte vara några problem med. Dock
är pumpen inte så välanvänd så jag vet inte hur stor
omsättning det är på bensinen.Kan detta ställa till problem och är det nåt som jag
ska passa mig för eller är det bara att tanka och vara
glad?// Freddy
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.