› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Första besktning?
- Detta ämne har 12 svar, 1,066 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av Manor.
-
FörfattareInlägg
-
24 september, 2002 kl. 12:10 #6246TommyADeltagare
LAST EDITED ON Sep-24-02 AT 02:11PM (GMT)
Nu har ju de nyare Imprezorna rullat i tre år, så jag undrar hur det gått på första besiktningen.
Är det några bekymmer, mer än det vanliga med slitna däck osv?
Vingar? Är det några problem?
Jag fick mina bes papper härom veckan. Men jag HATAR att besiktiga! Brukar alltid få en massa skit 2: or!//T
24 september, 2002 kl. 13:28 #78105BobboDeltagareSlänger in en fråga jag med:
Har fått för mig att man inte ska låta besiktningsgubben köra bilen på bromsrullarna p.g.a fyrhjulsdriften. Stämmer det?24 september, 2002 kl. 13:32 #78106Robban25DeltagareJag jobbar som besiktningsman på bilprovningen så jag har självklart kollat min egen Impreza som har rullat 14000mil på 2år.
Det var absolut inga problem med den.Angående att köra en Subaru i bromsprovaren så gör vi inte det. Kan kosta mer än det smakar!! =)
BlåSubbaiSkåne
24 september, 2002 kl. 16:24 #78100GrizzlyBearDeltagare>Angående att köra en Subaru i bromsprovaren så gör vi inte det. Kan kosta mer än det smakar!! =)
I Södertälje gör de tydligen det. Min körde de som vilken bil som helst. Efteråt sa han ”körde inte så länge eftersom diffrentialen kan ta stryk”.
Snackade med en meck på Subaru om det senare. Han rekommenderade mig att anmäla det till föreståndaren för stationen.
De hade en Impreza inne på verkstaden då där mittdiffen pajat efter att ägaren kört med olika dimensioner. Skulle kosta runt ~4000kr + montering att få det bytt, om jag inte mins fel…Som tur är verkar det som om det gick bra den här gången. Men jag väljer nog en annan bilprovning nästa gång.
/Björn
24 september, 2002 kl. 19:16 #78096OzODeltagareBromstest görs ute på gatan och inget annat! Min gick igenom utan problem (har Link, annan turbo och orginal mittkatt, mm) Inga frågor om vingar och så. Men dom kan ju komma… Tog ur buren dock eftersom jag inte har hunnit regga om bettan.
Det enda han frågade var om motorn och turbon var orginal… kan ha varit en personlig intressefråga… eller nåt med baktanke. Vem vet?
🙂
Kika på din lamdbalink på tomgång och 2500 rpm och se till att den inte visar för rikt (eller för snålt för den delen). Jag behövde inte justera min…
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
24 september, 2002 kl. 20:08 #78103TommyADeltagareEn tre år gammal bil ska det väl inte vara några probs med.
Men om han kör ner på rullarna så åker revolvern fram! Men här i Fulspång så vet de faktiskt om att de inte ska det. Det vet också om var säkringsdosan sitter. Tänkte närmast på att det är ett populärt sätt att slippa slita bort toningen på framrutorna. (Ha rutorna nere och ta bort säkringen.)På tomgång har jag inget utslag på min lambda om jag minns rätt. Måste kika.
//T
24 september, 2002 kl. 23:46 #78102omarDeltagareSaklart ni sager till om de e pa vag att kora bilen pa rullarna.
Efterallt de ju ens ogonsten.
Mvh Omar25 september, 2002 kl. 11:05 #78099Janne248DeltagareEn annna fråga är ju; Hur går det med sänkta bilar?
Är det något dom hackar på???Janne som går i sänknings tankar
25 september, 2002 kl. 11:24 #78104ImpDeltagareMin bil hadde 2 väckor innan jag köpt den gått igenom besiktningen prickfritt å den e sänkt.. men urs å fy vad jag hatar sänkt bil.. man får ju fan mura fast inanmätet i kroppen för att inte saker ska hoppa loss .. 🙂
26 september, 2002 kl. 18:54 #78107Robban25DeltagareSålänge bilen inte är helt stum, vilket den aldrig är så är det inga problem. Det får inte heller vara så att någon del av bilen tar i marken när bilen fjädrar!
BlåSubbaiSkåne
27 september, 2002 kl. 18:20 #78097OzODeltagareGuben: ”Är motorn och turbon orginal och så…?”
Nervovraket: ”…Mn…jaa.” <- försöker se guben i ögat men flackar lite och tittar ner på skorna igen 😉 Vänta bara tills nästa besiktning. Då skickar jag lillsyrran! ________________________________________ http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/albums/album22/smiley_ed16.gif”It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78098ExOrdisDeltagare> Tänkte närmast på att det är ett populärt
>sätt att slippa slita bort toningen på framrutorna. (Ha rutorna nere
>och ta bort säkringen.)Hahaha 😀 Robban25, visst är det kul med folk som t.o.m har snödrivor inuti bilen för att hålla coolhetsfaktorn uppe?
19 december, 2005 kl. 06:19 #78101ManorDeltagare>Det enda han frågade var om motorn och turbon var orginal… kan ha
>varit en personlig intressefråga… eller nåt med baktanke. Vem vet?
>
>:)Jag har även jag besiktigat min Impreza (-99) utan problem. Ingen bromstest gjordes på rullarna, utan ute i det fria.
Göran ”Mr Ozo”…och vad svarade du på frågan om turbon var original 😉 ???
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.