Alldeles nyss nu 18.30 lördag kväll. Ett program som hette “Test Drive” eller något liknande. Dom hade besökt Paris-salongen. Intervjuade Subarus “Executive President” Hideo Wada och han sade att Subaru ska bli ett “Premium Brand”. “Our products must be always distinctively recognisable and Impreza is a flagship model in this strategy”.
Sen filmade dom inne i kupén, under motorhuven, närbilder på spoiler, huv-scoop, karossdetaljer etc. Såg ganska likt nuvarande STI ut inifrån men huvscoopet såg verkligen STORT ut när man såg motorhuven uppfälld. Å andra sidan såg intercoolern ännu större ut men det kanske var en synvilla…
Sen intervjuade dom också Mäkinen angående den nya bilen “I tink its not suu big shanges. Its only lift-face. But suspension and enshine is now better”.
LIFT-FACE!!! (den mannen är obetalbar!)
Hela reportage var väl en 6-7 minuter långt. Verkligen kul att så att säga se bilen på riktigt och kunna följa med kameran svepande ut med karossen, in i kupén etc. Också kul att Subarus chefer verkar vilja satsa även framöver på att Subaru ska fortsätta ha en unik profil. Inte en massa dösnack om en bil för varje behov, en bil för alla och säkerhetstänkande som alla Svensson-tillverkare håller på med. Här är det märkesidentiteten som ska fortsätta!