- Detta ämne har 24 svar, 1,309 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 3 månader sedan av LegacyLarsa.
-
FörfattareInlägg
-
17 oktober, 2002 kl. 10:17 #6302SsoDeltagare
Har hört ryktas om att ni “gått guld” med PC-versionen, stämmer det?
När kan man förväntas kunna hämta en kopia i affären?/Mvh Stefan
17 oktober, 2002 kl. 11:32 #78468NiklasDeltagareGuld har det gått, men när det finns i affärerna vet jag inte. Skulle gissa innan jul men det kanske vi alla kan gissa… 😉
http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif
17 oktober, 2002 kl. 11:48 #78462SsoDeltagareOk, tack för infot.
Hälsa förresten till Gruvman o Hansen, gamla klasspolare till mig 😉/Mvh Stefan ‘SS’ Söderholm
17 oktober, 2002 kl. 12:00 #78453SecretAgentManDeltagare…det är helt ärligt inte mycket att vänta på…tråkigt men sant.
Körkänslan suger stora solida objekt genom väldigt trånga passager.Det är i stort sett omöjligt att hålla bilarna på kontrollerade sladdar, eller att gå upp på förställ inför en kurva.
IMHO är det få spel som kommer i närheten av GT3 och CMR2…Äljen – varför inte kika närmare på dessa 2 när man gör ett bilspel? :p 😉 😀
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
17 oktober, 2002 kl. 12:29 #78469NiklasDeltagareSpelade CMR2 väldigt mycket innan jag testade Rally Trophy. Körde demot ganska mycket och körde även genom hela när det kom. Var inte helt nöjd då championship-mode var väldigt trist. Antingen vann spelaren och en viss finne tvåa eller så blev man tvåa eller sämre med denna finne på första plats. Resterande spelare slogs om poängen som blev över. Detta gjorde att jag slutade spela det och gick tillbaka till CMR2. Dock kunde jag inte spela det längre, känslan var noll, och då skämtar jag inte. Överkänslig bil även på lägsta känsligheten, bilen kändes som en tvål i ett badkar. Fattar inte hur man kunde tycka det var så bra. Har ju ändå kört CMR2 typ 50-100ggr i championship mode. När jag testade RSC under produktionstiden tyckte jag att känslan var väldigt bra. Hurvida det går eller inte går att köra på ställ beror mycket på vilken bil man har. Det är kanske inte helt perfekt men det är varjefall ingen “tvål”. Att det är en tunnelracer bör man väl inte klaga på om man framhåller CMR2 som inte har ett enda (!) objekt som går att flytta / köra genom på sina banor. Inte ens vägskyltar (tex den i vägbytet i Finland) eller de oranga skyddsnäten (tex Grekland).
Jerry: Tycker du skall prova Rally Trophy och se vad du tycker om det. Dock går det endast att spela med de framhjulsdrivna bilarna. Fick fram en bakhjulsdriven men den spinner bara runt hela tiden.
En annan liten fråga, körde du RSC med pad eller ratt? Det har kommit en liten tool till Xboxen som medför att man kan ta sin USB-ratt från PCn och koppla in till sin Xbox. Detta borde bli ett enormt uppsving för alla bilspel till konsollen. Skall bli väldigt intressant att se hur CMR3 står sig mot RSC. Jag gissar på att CMR3 kommer klara sig bra, dels för att det är ett renodlat rallyspel (inte ett multi-bilracing-spel (rally, rallycross, isracing, hillclimbing)) och dels för att det har ett RIKTIGT championship-mode. Men om det är snyggare och roligare att köra än RSC, det återstår att se…
http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif
17 oktober, 2002 kl. 13:00 #78454SecretAgentManDeltagareÄljen – ni bör allt ta er en funderare över vad vi spelare upplever som kul, och inte…”tvålkoppskänslan” i CMR2 är just det som gör det så överlägset bra.
Varför tror du att så många fortfarande sitter och lirar det spelet?
😉
En vild gissning är att varken RT eller erat RSC kommer att stå sig lika länge.
🙂
Sedan vad som är mest verkligt eller inte låter jag vara osagt….min Silverpil är en tvålkopp på slirigt underlag dock…
/J
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
17 oktober, 2002 kl. 13:11 #78470NiklasDeltagareSkall inte bråka, jag håller med dig. Tycker att CMR2 är roligare än RSC, dock klarar jag inte av att köra det…eller klarade. Nu har det gått ett tag, kanske redo igen… 😀
…men så har ju inte herr Alien varit med och gjort RSC!En sak som jag saknar dock är att man inte kan få ut kartläsarens röst i hörlurar och alla andra ljud (motorljud, etc) till stereon. Hade blivit en skön känsla… 🙂 …eller inte… :p
http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif
17 oktober, 2002 kl. 14:00 #78463dlehtihetDeltagareTrist med rsc om det inte har den “rätta” känslan. Tycker fortfarande att RM är det enda spel som INTE suger betonggrisar genom 1 tums mellanrör. Men det är jag det.
M v h
Daniel
17 oktober, 2002 kl. 14:07 #78471NiklasDeltagareJag tycker ifs att RM och RSC är väldigt lika…
http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif
17 oktober, 2002 kl. 18:10 #78464ArvidDeltagareRT = Bästa känslan hittils, men lång inlärningskurva.
bakhjulsdrivna måste köras med analog gas och lätt på gasfoten.RM = Klart roligaste bilspelet med någorlunda känsla.
Gick till och med å köpte det till slut ….
För att ge lite pengar till utvecklarna 🙂CMR2 = som att köra båt på land.
Heja äljen….låt fysik killarna känna på din bil 🙂
/Arvid
17 oktober, 2002 kl. 19:29 #78460PractosDeltagareöhm…GPL GPL GPL…skulle bara behöva få in en subba i spelet så man kan klara av gröna h_lvetet i några varv
17 oktober, 2002 kl. 20:15 #78455SecretAgentManDeltagareGPL rockar – man får en helt annan respekt för vad de åstadkom i 500-kusars cigarrer på cykelhjul när det begav sig. 😉
Jag klarar inte ett varv på ringen i racetempo utan att köra av en 10 ggr sådär. 😀
CMR2 må vara lite väl halfotat – MEN grejen är att sladdarna kan kontrolleras…till ens fördel, precis som rallyförarna gör (visst ser det enkelt ut?).
Det saknar RSC *totalt* enligt min inte alltför ödmjuka åsikt i fallet – och det är just därför som diverse rally/racingtitlar inte blir långlivade.
Får man till bilens beteende “på gränsen” så är man halvvägs till en given succe.🙂
/J
P.S. Fick jag fram min åsikt om att man skall kunna sladda kontrollerat i rallyspel? 😉
Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
Banträffsansvarig SSI
12,726 @ 177,17 😀
18 oktober, 2002 kl. 05:35 #78472NiklasDeltagareHåller med Jerry, finns inget skönare än att titta på en repris från CMR1 eller CMR2 då man driftar perfekt genom ett antal kurvor, ställer upp perfekt inför ett vägbyte etc…
Synd bara det inte är lite mer fäste mellan däck och väg bara, är lite väl sladdrigt…fast det är kanske inte det som är felet. Kan vara styrningen som är helt för känslig…Man vill ju inte ha för mycket fäste heller, kolla in Rally Championship 99 som var grymt snyggt. Enligt mig det bästa rallyspelet genom tiderna. Synd bara att de glömde göra spelet roligt. Känslan är noll, varvar upp i starten och slänger i 1an då motorn varvar 5000rpm. Mätaren dör och man får hämta upp från typ 500rpm. Hur många hästkrafter är där i bilarna? Två? Tre?
http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif
18 oktober, 2002 kl. 06:18 #78458StratDeltagareLAST EDITED ON Oct-18-02 AT 08:18AM (GMT)
Jaja… Vänta bara på RSC2 så ska ni få se vart vi placerat skåpet 😉På tal om andra simmar… Kolla in http://www.liveforspeed.com Här snackar vi mycket bra fysik. Det är ett online spel och om man inte råkar ut för wreckers (finns ganska många i communityn) så kan man ha så jädrigt skoj! 😀 Inte så skoj som med RSC dock 😉
/Claes
18 oktober, 2002 kl. 06:34 #78465FLeXibleDeltagare[…]
>Man vill ju inte ha för mycket fäste heller, kolla in Rally
>Championship 99 som var grymt snyggt. Enligt mig det bästa rallyspelet
>genom tiderna. Synd bara att de glömde göra spelet roligt. Känslan är
>noll, varvar upp i starten och slänger i 1an då motorn varvar 5000rpm.
>Mätaren dör och man får hämta upp från typ 500rpm. Hur många
>hästkrafter är där i bilarna? Två? Tre?Det samma händer även i CMR2. Man håller varvet uppe och när det blir grönt ljus kastar man i 1’an och rpm mätaren faller till botten, men eftersom den varvar upp så fort så lägger man inte märke till det så mycket. Jag kör manuellt självklart 🙂
Köpte också för ett par veckor sen Logitech MOMO Force med handsytt ratt och växelpaddlarna är i aluminium, känslan är helt otrolig. Klarade att rycka loss en sådan för 1249 NOK.
Körde mycket CMR2 med pilarna förut men nu har jag verkligen totalkontroll (efter lite träning med ratt) och jag kör MYCKET bättre och snabbare.
Rekomenderas!Längtar otroligt till CMR3! 🙂
//Chris
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.