› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › går för magert…=(
- Detta ämne har 18 svar, 1,635 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 4 månader sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2004 kl. 20:04 #660
Amit
DeltagareSOM OVAN!
check lampan lyser…
har bytt lambda…
får fortfarande att den går för magert va fan ska jag nu göra ..=(Amit
19 oktober, 2004 kl. 05:53 #39628LMB
DeltagareNär min LMM pajade så gick bilen snålt, fast check engine lampan lös inte.
20 oktober, 2004 kl. 15:00 #39624Amit
Deltagareokej!?
men bilen har ingen kraft efter 4000 varv.. =/
har unichip…
monerade en blitz dump ida… och hade glömt plugga slangen. elt plötsligt gick den som satan.. men tomgången var kass… så jag kolla jag och jag hade glömt plugga slangen till insugsidan…
samtidigt såg jag att turbo var ilrött! och även grenrör…
plugga den och tomgång perfa men sen återgick den till att vara slööö…och turbo och grenrör var normala…
(ska även tilllägga att de luktar avgaser lr bensin i bilen ibland…)
=( har inget öpppet filter iheller…vad kan de vara?
Amit20 oktober, 2004 kl. 15:38 #39629Niklas
Deltagare(Det är lätt att vara efterklok men) när man skall meka själv se till att du vet exakt vad du skall göra så du inte missar något. Ha med en checklista om du inte är säker på vad du skall göra. Själv har jag glömt packningen mellan downpipe och mellanrör då jag böt downpipen. Inte dyrt, inget skadat men irriterande. Vi får hoppas att du inte får betala dyrt för ditt misstag heller.
Låter konstigt om det skulle vara LMMen som gått sönder då den har med insuget att göra och inte återcirkulationen.
EDIT: Fast vad vet jag, dekalkung som man är…Håller tummarna.
20 oktober, 2004 kl. 16:19 #39616Strat
DeltagareHur ser/vet du att den går magert?
20 oktober, 2004 kl. 17:22 #39625Amit
Deltagarekollat felkoder…
XX too lean
Amit20 oktober, 2004 kl. 22:11 #39626Amit
Deltagareingen som kan veta???
Amit21 oktober, 2004 kl. 07:10 #39617Strat
DeltagareTyvärr mycket svårt att säga… Man måste nog felsöka en del då det kan vara många grejer som orsakar felet. Är ECU’n original? Original laddtrycksstyrning?
21 oktober, 2004 kl. 08:43 #39621Micke81
Deltagare>Tyvärr mycket svårt att säga… Man måste nog felsöka en del
>då det kan vara många grejer som orsakar felet. Är ECU’n
>original? Original laddtrycksstyrning?Straten, han hade unichip…;-)
Jag säger, åk till JRM och be dom felsöka, lr om du har nån annan bra mek i din närhet./Micke
21 oktober, 2004 kl. 08:49 #39630Niklas
DeltagareEftersom Amit bor i Malmö så är han kanske inte så sugen på att köra ca 60 mil med en bil som går magert.
Det skall finnas en kille i Malmö eller om det var Helsingborg som tidigare jobbade på Prospeed. Han kanske kan hjälpa dig.
21 oktober, 2004 kl. 09:33 #39618Strat
Deltagare>
>Straten, han hade unichip…;-)
>Jag säger, åk till JRM och be dom felsöka, lr om du har nån
>annan bra mek i din närhet.
>
>/MickeOops, missade det. Men då borde ju dom som monterat unichipen kunna hjälpa dig?
21 oktober, 2004 kl. 10:13 #39622Micke81
DeltagareMan tycker nästan det 🙂 Klart det blir knepigt att åka till JRM om du bor i Malmö. Du vet, vi sthlm:are förutsätter att alla andra kommer härifrån, därav min kommentar ang vart du ska vända dig 😉
Har du unichipat bilen själv (under din ägo) lr var det gjort när du köpte den?
Låter ingen kul med glödande delar när man inte ens utnyttjat moset ;(Kör du runt med originalavgas? så avgaserna inte hinner ut, då känns ju bilen död över 4k rpm. Är den hårt mappad och soppan inte räcker till? kanske måste byta pump till en modell större. Verkar skumt att den går ”lean” om den är ordentligt mappad.
Att det börjar glöda om grenröret är väl för att avgaserna inte kommer ut tillräckligt snabbt?? Visst kan det göra det även med ett öppet system men då måste man pressa på bra.Kanske därför den går ”lean”, bara lite tankar o frågor från lilla jag 🙂
/Micke
/Micke
21 oktober, 2004 kl. 10:33 #39631Niklas
DeltagareSvarar för Amit.
UNIchip monterat efter köp av bilen:
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=17401&mesg_id=17401&page=Bilen har 3″ enligt vad han skriver i den tråden.
Vänta nu, ser att han skriver att den laddar 1.2 och ibland uppåt 1.3. Har UNIchippet tagit bort spärren och trycket skenar iväg fullständigt efter dumpbytet vilket medför glödande turbo?
21 oktober, 2004 kl. 12:42 #39623Micke81
DeltagareHur skulle det kunna hända?
/Micke
21 oktober, 2004 kl. 13:08 #39632Niklas
DeltagareInte vet jag, såg bara ett möjligt samband med en lekmans ögon.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.