SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hjälp med laddtryck!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #663
    HAEN
    Deltagare

      Jag har en gt som laddar 1,0-1,2 och ibland bara 0,9 den är mappad hos jrm så den ska ladda 1,35,någon som har några bra förslag vad det kan vara?

      #39639
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Ring JRM?

        /J

        #39648
        HAEN
        Deltagare

          Jag har ringt till dom men dom viste inte vad det kan vara det kunde inte vara mappningen iallafall sa dom,jag har bytt magnetventilen så då gick den lite bättre.Jag har även gjort ren slangarna mellan turbo och wastgate och magnetventilen.

          #39646
          Practos
          Deltagare

            släng magnetventilen i soporna och stoppa i en dawes 😀

            #39649
            HAEN
            Deltagare

              Jo det är ju också ett alternativ men går det när jag har tec3?

              #39640
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Var noga med att kolla att det inte spikar bara…är tänding och soppa satt lite elakt kan den snabba spoolen med en dawes ställa till det.

                Men JRM har ju helt klart levererat något som strular..

                /J

                #39650
                HAEN
                Deltagare

                  Jo det är ju sant,jrm sa att dom ställde den lite fett.Så jag kan kanske montera min dawes och prova lite,men då laddar den väll lika på alla varvtal?

                  #39641
                  SecretAgentMan
                  Deltagare

                    Den håller inställt laddtryck så länge turbon kan hålla det – de flesta normala aggregat taktar av uppemot 6000 varv i alla fall.

                    Men skall du montera dawesen, be JRM kolla att allt lirar, alternativt be någon med Deltadash logga lite och kika på det.

                    /J

                    #39651
                    HAEN
                    Deltagare

                      Ja jag ska ringa till jrm och och höra vad dom tycker,det är ju lite långt å åka till dom å kolla upp det.Kan det vara läcka på någon slang? Jag har kollat på alla slangar(tror jag).Jag väntar nog med att sätta dit dawsen för den går ju ganska skapligt iallafall.

                      #39643
                      Strat
                      Deltagare

                        Var bilen så då du fick den från JRM eller har det kommit senare? Går bilen dåligt överlag, ryckigt osv? Eller laddar den bara för lite?

                        Luftmängdmätaren kan ju spöka på många vis…

                        #39652
                        HAEN
                        Deltagare

                          Vi tar hela historian från början fredagen då det var mässa i sollentuna då började den ladda 0,9 när vi åkte ner på morgonen före detta så har bilen gått kanon sedan jag var hos jrm.På jrm så bytte vi lmm också när jag var där och bytte till tec3+soppapump.Bilen går ju som vanligt men den laddar bara för lite jag bytte magnetventilen nu laddar den ungefär 1,25 men det är ju fortfarande 0,1 för lite.Jag pratade med rickard på jrm han sa att om det skulle vara fel på mappen så skulle bilen inte funka alls.

                          #39642
                          SecretAgentMan
                          Deltagare

                            Att bilen inte skulle fungera alls låter helt otroligt om han skulle sagt…det är parametrar man skruvar med, vilka gör att saker fungerar lite bättre….eller lite sämre.

                            Styr och regler är vad allt handlar om, man plockar ut ett värde ir systemet, ändrar på en inparameter, kollar resultatet, skruvar lite till – etc.

                            Men i alla fall – du har inte bytt slangarna mellan solenoid och turbo/wgklocka och missat den lilla kulan?

                            /J

                            #39653
                            HAEN
                            Deltagare

                              Nej jag har inte bytt slangarna bara gjort rent slangarna så kulan är kvar.

                              #39644
                              Strat
                              Deltagare

                                1,25? Laddar den mer och mer ju mer du kör? Har en knasig teori 😉 Kan vara så att den nya ventilen har ett lite annorlunda flöde och att ecu’n inte får ihop target boost och wg duty, som förmodligen är för låg… Den håller på att lära sig nya värden och justerar eftersom. Finns både short term och long term learning här vad jag vet. Den kan dock inte justera hur mycket som helst.

                                #39654
                                HAEN
                                Deltagare

                                  Ventilen kommer från en skrot och den har varit på en gt 99.Om jag står med bilen på tomgång ett tag och åker iväg så laddar den runt 1,0 men kör jag som fan ett tag så då laddar den 1,25 efter ett tag men bara på 4an och 5an dom andra växlarna laddar den runt 1,0.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.