Som en del vet så smällde jag lite lätt strax för jul. Bilen hamnade på Turebergs Bilskador i Upplands-Väsby. Samma dag jag hämtat ut bilen så märkte jag att höger fönsterhiss inte funkade att manövrera från förarstolen. Två dagar efter jag hämtat ut bilen så funkade plötsligt inte en hel hoper elektriska prylar. Däribland stereo, larm, innerbelysning, klocka. Kollade säkringar men kunde inte finna något fel.
Jag ringde Tureberg och beskrev felen samt sade att det säkert hängde ihop med någon motor-säkring eller annat relaterat till plåtreparationen och larmet eftersom larmet också indikerade att motorhuven (utbytt) inte hade kontakt. Inget snack – ”kom in med bilen så fixar vi det”.
Sedelärande: jag vart sur över att man kanske missat/slarvat lite med att få tillbaka alla el-kontakter på ett bra sätt. Men i slutändan så är det viktigaste att verkstaden tar sitt ansvar utan snack om kunden upplever att något är mindre bra gjort. Det tycker jag man gjort i mitt fall.
Min åsikt: oftast är det viktigare med en ansvarsfull verkstad som bryr sig om kunden även om dom inte är toppklass jämt, än med en verkstad som vanligen är toppklass och gör allt rätt men som pissar på kunden de få gånger nåt går fel.
Toni