› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Trim!!!!!!!
- Detta ämne har 23 svar, 1,717 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
Blocken.
-
FörfattareInlägg
-
22 april, 2003 kl. 06:36 #6768
Impreza_Gbg
DeltagareNu börjar det bli vår och min bästa vän tigger om att bli trimmad. Så nu kommer då frågan vad man ska välja? Jag har nytt avgas 3″ 4″ slutburk och K&N filter. Jag hade tänkt mig att ligga från 5-10 tusen kronor, kanske inte får så mycket för det?
1. Vad för trim ska jag välja?
2. Vad får jag i hk för det?
3. Vad kostar det?
4. Ge mig en hemsida.
5. Nackdelar fördelar.
6. Hur mycket sliter jag på bilen, växellåda./Impreza_Gbg
22 april, 2003 kl. 06:47 #81669Niklas
DeltagareLAST EDITED ON Apr-22-03 AT 08:48AM (GMT)
Tek2 låter väl inte helt omöjligt om du kan sträcka dig upp till 10kkr. Lägg till 5-10kkr till så får du Tek3 – dvs Tek2 optimerat för din bil. (Om jag fattat Tek-grejorna rätt)Regionsansvarig: Göteborg
22 april, 2003 kl. 06:58 #81662Henrik
Deltagare>LAST EDITED ON Apr-22-03 AT
>08:48 AM (GMT)
>
>Tek2 låter väl inte helt omöjligt om du kan sträcka dig upp till
>10kkr. Lägg till 5-10kkr till så får du Tek3 – dvs Tek2 optimerat för
>din bil. (Om jag fattat Tek-grejorna rätt)
>
>Regionsansvarig: GöteborgNja 15-20k för tek3 lät väl lite väl dyrt? snarare runt 10k..
Men de borde väl vara bästa alternativet pris/prestanda…
22 april, 2003 kl. 07:04 #81650SecretAgentMan
DeltagareOm Tek2 ligger närmare 9000:-, och 3:an är en sådan som mappas så lär det ramla iväg en bra bit över 10, eller?
Hade jag en budget på 5-10 så skulle jag ragga efter ett beggat avgassystem, köpa en laddtrycksmätare, dawes och en knocklink.
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen22 april, 2003 kl. 07:08 #81663Henrik
Deltagare>Om Tek2 ligger närmare 9000:-, och 3:an är en sådan som mappas så lär
>det ramla iväg en bra bit över 10, eller?
>
>Hade jag en budget på 5-10 så skulle jag ragga efter ett beggat
>avgassystem, köpa en laddtrycksmätare, dawes och en knocklink.
>
>/J
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenFast han hade ju redan nytt 3″…
Det är ju bara att ringa å fråga vad en tek3 kostar. Jag vet ju vad min kostade, och vad jag förstår så är det dyrare till WRX än GT. Och det passerade inte alltförmånga kronor över 10k. Sen kanske du har rätt i att mätare, dawes och knocklink kan vara ett prisvärt alternativ.22 april, 2003 kl. 07:10 #81670Niklas
DeltagareLAST EDITED ON Apr-22-03 AT 09:11AM (GMT)
Tek2 kostar 8800kr och Tek3 kostar 600kr/h (enligt Prospeed.nu)Normal tidsåtgång är 2-4 timmar beroende på vilka modifikationer som är gjorda på bilen = 8800 + 600*4 = ~11-12kkr
Regionsansvarig: Göteborg
22 april, 2003 kl. 07:12 #81651SecretAgentMan
DeltagareAh…missade det. 😉
Då skulle jag personligen köra dawes/laddtrycksmätare/knocklink och börja greja med väghållningen, alt. bromsar, och ecutek:a bilen vid ett senare tillfälle, kanske när man har råd med en ny turbo?
🙂
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen22 april, 2003 kl. 07:13 #81666Impreza_Gbg
DeltagareVarför ska jag ragga efter ett beggat avgassystem? Räcker inte det jag har? Och allt ni pratar om, kan man få mer info och en leverantör + hemsida? Som ni säkert förstått är jag inget ljushuvud på det här med trimmning 🙂
Jag har läst lite om unishipp, stavas det så 🙂 är det dåligt?
Nu har jag ca: 240 hk skulle vilja ha så mycket som möjligt för det pengar jag lägger.
/Impreza_Gbg
22 april, 2003 kl. 07:17 #81652SecretAgentMan
DeltagareJag missade att du redan hade ett avgassystem. 🙂
Unichip gör samma sak som Ecutek, man ”mappar” om styrsystemet.Fördelen med ecutek är att du programmerar om originalkortet, inget syns, men jag skulle hellre låta Trollspeed gräva i min bil om jag blev tvingad att lämna bort Silverpilen.
Frågan är vad du skall använda bilen till? Rattlås, eller skall det svängas?
/J
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen22 april, 2003 kl. 07:19 #81667Impreza_Gbg
DeltagareDen ska användas som rattlås 🙂 🙂
Ska jag gå på trollspeed eller prospeed?
Vilket är bäst?/Impreza_Gbg
22 april, 2003 kl. 07:20 #81664Henrik
Deltagare>Varför ska jag ragga efter ett beggat avgassystem? Räcker inte det jag
>har? Och allt ni pratar om, kan man få mer info och en leverantör +
>hemsida? Som ni säkert förstått är jag inget ljushuvud på det här med
>trimmning 🙂
>
>Jag har läst lite om unishipp, stavas det så 🙂 är det dåligt?
>
>Nu har jag ca: 240 hk skulle vilja ha så mycket som möjligt för det
>pengar jag lägger.
>
>/Impreza_GbgOm jag vore dig så skulle jag köra på Ecutek3 (runt 10-11k konstaterade vi nyss)
Om du inte gör 5000rpm starter så skall grejorna hålla bra vad jag har förstått. Har nyss gjort en själv, så huruvida grejorna håller får nån annan yttra sig mer om som har haft det längre.
Kolla under sponsorer sidan så hittar du lite info om leverantörer priser etc.
Effekten du får kan säkert debatteras men jag fick gissningsvis runt 275, så du lär väl hamna runt de regionerna med.22 april, 2003 kl. 07:21 #81671Niklas
DeltagareÄr det rattlås tycker jag du skall gå på (Ecu)tek direkt. Bromsar och väghållning blir inte så intressant. Större turbo är intressant men inte möjligt inom de ramarna du gett. Trollspeed är närmast men det är väl bara Prospeed som gör Tek2/3?
Regionsansvarig: Göteborg
22 april, 2003 kl. 07:25 #81668Impreza_Gbg
DeltagareJag har mailat prospeed, får se om det har något intressant att sälja till mig 🙂
Är det någon mer här som har lagt lite pengar på trim, som kan prata om eget resultat?/Impreza_Gbg
22 april, 2003 kl. 07:26 #81659Devin
DeltagareSkulle självklart köra på Prospeed! 😉
22 april, 2003 kl. 07:48 #81653SecretAgentMan
Deltagare…bara så att ni vet…det är sällan det är 1:an som rasar i lådan…2:an och 3:an lever farligt med mera pulver och hårda tag så startvarvet på 1:an är nog det minsta bekymret.
Vem tar det varligt när man väl kommit iväg på en rattlåsrepa?
😉
/J – been there, done that…
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.