› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › BBB – ADSL – Telefoni
- Detta ämne har 48 svar, 2,216 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 6 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
10 oktober, 2005 kl. 15:47 #9018
SecretAgentMan
Deltagare…jösses är allt jag har att säga.
Det är nu en vecka sedan min telefon skulle börja fungera hemma, efter att BBB lyckats lura mig att låta dem ta över koppartråden från Telia.
Ett välkomstbrev skickades ut från BBB, där man specade upp tämligen
exakt från vilket klockslag jag kunde aktivera min telefon.Säljaren bedyrade att det var väldigt enkelt och smärtfritt, jag skulle inte märka något alls i stort sett..
Det handlar egentligen om att BBB tar över abonnemanget från Telia, och porterar mitt telefonnummer, varvid det är det senaste som strular i mitt fall, något som BBB valt att inte höra av sig om, den enda anledningen till att man vet om det är att jag spenderat ett par timmar i telefonkö lyssnandes på klassisk musik.
Det är ändå inte det värsta, idag surnade jag till friskt, och bestämde mig för att få ett svar vart problemet låg, och hur lång tid det skulle ta att lösa…det slutade med blodig panna och en rätt intakt betongvägg.
Ingen hos varesig kundtjänst eller teknisk support verkar kunna få fram mera info än ”portering kunde inte genomföras, ärendet ligger hos porteringsansvarig” – jag pressade damen på kundtjänst lite extra, men hade föga för det, denne ”porteringsansvarige” verkar vara en rätt anonym karaktär på BBB. 😀
…se det som en allmän varning för detta företag, ADSL-tjänsten är jag kanonnöjd med, men serviceandan och bemötandet man får är bland det absolut sämsta jag stött på…någonsin. 😮
Medarbetare i kundtjänst som intar försvarsställning direkt, istället för att få kunden att känna att man tar tag i problemet, när det är pinsamt tydligt att det brustit lite varstans i leveransen.
Akta er.
/J
10 oktober, 2005 kl. 16:04 #101545Lefty
DeltagareBBB´s telefoni har väl fungerat väldigt dåligt rätt länge nu… ?!?
Var väl uppe på i Plus här om veckan om jag inte minns fel 🙂
Vet vänner som haft de men sagt bort de då de enbart strulat.
10 oktober, 2005 kl. 16:06 #101521SecretAgentMan
DeltagareJag tror inte det är riktigt samma-lika, det är IP-telefonin som strular för folk, här är det vanlig koppartråd fortfarande med vanlig telefon. 🙂
Tekniskt strul är en sak, total brist på info, enorm inkompetens och nonchalant attityd hos folk i en kundtjänst är en annan. x(
/J
10 oktober, 2005 kl. 16:30 #101542thehook
DeltagareHaha, ja se BBB… Dom har ringt mig två gånger för att försöka få mg att nappa på deras erbjudande, men båda gångerna har samtalet brutits!!! 😀 😀 😀 Antagligen för att deras egen telefon inte funkar någe vidare eftersom jag aldrig har råkat ut för det annars! 😀 😛
Håller mig nog till televerket ett tag till iaf… 😉
Mvh Krooken
10 oktober, 2005 kl. 16:37 #101549X3000
Deltagare…jösses är allt jag har att säga.Det är nu en vecka sedan min telefon skulle börja fungera hemma, efter att BBB lyckats lura mig att låta dem ta över koppartråden från Telia.Ett välkomstbrev skickades ut från BBB, där man specade upp tämligen exakt från vilket klockslag jag kunde aktivera min telefon.Säljaren bedyrade att det var väldigt enkelt och smärtfritt, jag skulle inte märka något alls i stort sett..Det handlar egentligen om att BBB tar över abonnemanget från Telia, och porterar mitt telefonnummer, varvid det är det senaste som strular i mitt fall, något som BBB valt att inte höra av sig om, den enda anledningen till att man vet om det är att jag spenderat ett par timmar i telefonkö lyssnandes på klassisk musik.Det är ändå inte det värsta, idag surnade jag till friskt, och bestämde mig för att få ett svar vart problemet låg, och hur lång tid det skulle ta att lösa…det slutade med blodig panna och en rätt intakt betongvägg.Ingen hos varesig kundtjänst eller teknisk support verkar kunna få fram mera info än ”portering kunde inte genomföras, ärendet ligger hos porteringsansvarig” – jag pressade damen på kundtjänst lite extra, men hade föga för det, denne ”porteringsansvarige” verkar vara en rätt anonym karaktär på BBB. :D…se det som en allmän varning för detta företag, ADSL-tjänsten är jag kanonnöjd med, men serviceandan och bemötandet man får är bland det absolut sämsta jag stött på…någonsin. :oMedarbetare i kundtjänst som intar försvarsställning direkt, istället för att få kunden att känna att man tar tag i problemet, när det är pinsamt tydligt att det brustit lite varstans i leveransen.Akta er./J
Jag har FetbandsBolagets Ip telefoni å 10Mbit bredband.. Å enda gången det strular är att ibland när man lyfter på luren så tutar d konstigt.. Men då är det bara å lägga på å testa igen..
Så mitt betyg är mkt bra..Dom få ggr jag har ringt till kundtjänst har det gått ”relativt” fort..
10 oktober, 2005 kl. 18:25 #101518syke
BlockeradMitt BBB fiber 10MBit + IP telefoni har fungerat finfint, och det kanske är lika bra, har inte haft att göra med deras support särskilt många gånger..
10 oktober, 2005 kl. 18:45 #101564Niklas
DeltagareGrannen (och forummedlemmen AudiAnders) skaffade BBB telefoni i somras och sedan dess har deras telefon inte fungerat. Hans internet skulle bli 24Mbit men det har stannat kvar på 7-8Mbit som han hade innan. 🙂
/N – glad för Telia! :7
10 oktober, 2005 kl. 19:22 #101550imprezapinge
Deltagarejag har bredband 24Mbit av BBB,
även med en massa problem… x(
Jag vart själv uppringd av en tele säljare på BBB som fick mej att gå över till IP telefonin,
Redan från början var det strul, först slutade telefonen helt att fungera i ungefär en dag,
sedan ringde jag till teletjänsten , där fick jag hjälp att få igång telefonen som då fungerade några timmar,
sedan hus i H_lvte det fungerade som ett lotteri går det att ringa nu Ja eller nej oftast nej det gick inte utan att starta om modemet vad händer sedan när det fungerar då prata i 5 min sen bryts samtalet , vart inte bättre förns modemet byttes ut , ja det bryts ibland nu med trist! det fungerade aldrig utan att starta om modemet!
DÅLIG REKLAM BBB!!!!}( x(
10 oktober, 2005 kl. 20:07 #101537dlehtihet
DeltagareGick ifrån 8 mbit till 24 (scream) på min tidigare adress och där kom jag som max upp i 1.5mbit verklig fart (mätt med tptest) pga något över 3 km till telestationen. Efter flytt och över 3 månaders väntan så fick BBB tummen ur och flyttade abbonemanget och nu är det faktiskt något bättre (6.5 i snitt). Känns fel att de utlovar 24mbit när det endast är en teoretisk hastighet och det i princip krävs att man bor inuti telestationen.
Men det spelar i mitt fall mindre roll eftersom jag av princip vägrar Felia så mycket jag bara kan ändå 😉
//Danne
Grannen (och forummedlemmen AudiAnders) skaffade BBB telefoni i somras och sedan dess har deras telefon inte fungerat. Hans internet skulle bli 24Mbit men det har stannat kvar på 7-8Mbit som han hade innan. :)/N – glad för Telia! :7
10 oktober, 2005 kl. 20:12 #101547Lefty
DeltagareFelia funkar PRIMA här! Utlovat upp till 10mbit… ligger i princip alltid över det nu 🙂 (beroende på andra parten såklart)
*Glad över fiberoptiken* :7
10 oktober, 2005 kl. 22:48 #101555tendency
DeltagareAv era historier att döma så verkar det bara vara skit med BBB. 🙁 Hoppas det löser sig för SAM/SGM! Har en kompis som kör BBB 10mbit och det har såvitt jag vet aldrig krånglat, han kanske bara har haft en jädrans tur.
Tacka vet jag Glocalnet (inkl reklamfilmerna). Kör 8mbit och vanlig telefoni via dom och det har aldrig varit ngt strul. Fick dessutom internet en vecka innan utsatt datum! Att man sedan har en hastighet på en bit över 6mbit (tptest) gör saken bara bättre (har rätt nära till telestationen).
SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
Impreza GT sedan 199911 oktober, 2005 kl. 04:42 #101519syke
BlockeradJag tror det är väldigt stor skillnad på deras Fiber (10 / 10 MBit) och deras ADSL. Det känns som att för de med Fiber fungerar allting finfint, inklusive IP-telefonin. Sen med ADSL är det (mycket) sämre ställt.
Kanske de inte skulle satsat på att växa så förbenat, utan hållt sig till att leverera fiber. Förut var ju ordet ”Bredbandsbolaget” förknippat med riktigt snabba uppkopplingar med utmärkt kvalitet. Efter Bostreamuppköpet verkar det inte vara riktigt samma visa. 🙁
11 oktober, 2005 kl. 11:37 #101538dlehtihet
Deltagare–
11 oktober, 2005 kl. 12:03 #101548down_the_drain
Deltagarekör programmet TP-Test o kolla.
http://www.internetit.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=746
/P
13 oktober, 2005 kl. 06:10 #101558thorlake
DeltagareNU (för 10 min sedan) har jag påbörjat processen (ringt å beställt) att byta både telefoni och bredband ifrån BBB och telia till Glocalnet.
MOUAHAHAHA!!!! Så nu får vi se hur de sköter sig.Droppen var när jag körde IP-test hemma å upptäckte att jag bara fick ca 2Mbit ned vid upprepade tester olika dagar. (upp 500kb)
Jag betalar 399 spänn i månaden för ”upp till” 24Mbit ifrån BBB. Så det borde varit minst 8 iaf. Tyckte det var segt.
Far åt H-ete! x( -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.