› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › CK Styling/ Mr Cap
- Detta ämne har 23 svar, 1,870 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 10 månader sedan av
MariaimprezaGT.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2006 kl. 18:56 #9535
MariaimprezaGT
DeltagareJag vill varna er för detta företag i Skene. Det började med lackkondionering och toning, det var gott om repor efter behandling och toningen vart jag aldrig riktigt nöjd med. Sen blev det tal om trim, jag köpte lite saker som funkade, sen trodde jag även att jag köpte en link. Tiden gick, och bilen börjar få mystiska fel. Har bytt i stort sett alla givare osv. Köpte ”linken” för att Claes på företaget sa att den behöver man inte mappa. När jag träffade er på klubben sa samtliga att jag måste mappa, så jag ringde Claes och han sa att han pratat med motornord, och att detta inte skulle behövas. Jag anade dock oråd, och ringde motornord själv, de sa att jag ska ge FAN i att gasa. Sagt och gjort, jag köper ”first aid kit” åker till västerås för att Jerry ska mappa den. Han öppnar boxen.. och finner ett superchips!! Som då endast sitter rätt på en tråd förutom jordningen. Detta betalade jag 6000 kr för.. Tidigare under veckan satte han dit den fm ic, nu har jag en jävla massa grova repor på min nylackade front, dessutom är passformen lite sådär.. SEN idag när vi polerade bilarna för fotografering, så ser mina kompisar att det bara finns ett blinkersljus.. den andra sitter under!! bilen, klämd bland plastskydden, jag måste alltså montera ner fronten för att inte köra olagligt.. Dessutom satt ett dimljus och ett positionsljus löst… detta betalde jag nästan 5000 för förutom kostnaden av ic..
Nu hade Jerry en linkbox hemma, och jag är verkligen hur glad som helst att jag fick tag i honom, annars hade jag antagligen inte haft en motor snart… Han fotade detta, så bildbevis finns på installationen. Ska kräva mina pengar tillbaka.
I samband med detta vill jag tacka Jerry, du är verkligen hur kunnig som helst, och som sagt, jag hade inte haft en motor idag utan dig, kom knappt fram till stockholm… Tack Claes (Strat) för att goda råd…
ÅK ALDRIG TILL CK STYLING/ MR CAP i Skene….
Impreza GT is teh ####!!
1 juli, 2006 kl. 19:01 #106401Manor
Deltagare…jag kan intyga att Maria var glad som en lärka idag efter en nattmappning av doktorn. Nytt namn är alltså ”taxi-Maria” då hon knappt kunde parkera bilen 5 minuter innan hon måste ut och gasa lite igen :D.
Ha det bra / Mats N
1 juli, 2006 kl. 19:05 #106399Blocken
Deltagare2 juli, 2006 kl. 06:31 #106400simo
DeltagareTur att det löste sig innan några större ras inträffade 🙂
”Riktig” link rockar
/U – som SGM steg 1
2 juli, 2006 kl. 07:29 #106395SecretAgentMan
DeltagareDet var lite trist att se sådant klåparjobb, men jäkligt gött att kunna hjälpa dig Maria.
Egentligen vill jag ogärna hänga ut någon, men i det här fallet vettefan…det är samtidigt lite intressant att visa för alla som ännu inte förstått att Superchipset till Imprezan inte gör något annat än sätter en begränsning på utsignalen från MAP-sensorn (det finns folk som fortfarande tror att det ändrar bränsle och tändning).
Det här är rejält farligt fultrim om man inte kan behärska sig med laddtrycket, och när det installeras helt fel så gör det inte saken bättre..
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album84/felkopplat_superchips.sized.jpg
Det är 4 tåtar in i superchipset, +12V, jord och MAP-signal in/ut – den sitter och agerar limiter för utsignalen från tryckgivaren, inget annat.
Med andra ord så pillar man bara bort laddtrycksspärren (kan vi alla vara överens om det nu?), sprutet ”ser” inte mer än ett visst tryck.I det här fallet satt jorden till superchipset monterat på utsignalen från givaren som talar om för sprutet hur mycket du gasar (vinkeln på gasspjället), och +12V hade av någon anledning satts på den gemensamma jorden för diverse givare.
Ja jääädrar…någon läste inte kopplingsschemat innan. 😀
/J
2 juli, 2006 kl. 10:56 #106411MariaimprezaGT
DeltagareLOL ”taxi- maria” Allt har s0- 180in förklaring.. Först var jag ”tvungen” att köra runt på Johnny, för jag hade fått åka med hans pissgående S2 dagen före, var tvungen att hålla löfte… Sen så vart ju RS6 parkerad på den allmäna parkeringen, och vi var hungriga, vad fan ska man göra?? ^^ Sen skulle jag hem.. Men jag tänker inte klaga… =) Bilen går så fint.. Jag körde ett ”snällt mot koppling race” igår mot rs6, starten tog jag klockrent.. in med tvåan… sen var det en svart skugga, såg den i backspegeln, i vidvinkel, sen 100 meter framför. .satan vad den går!!! körde även på motorväg, körde förbi på trean, växlade på 6000 rpm, la in fyran, vid 170- 180 km/h så var han 20-30 meter bakom. när vi närmar oss 200 strecket, jag lovar, han kom som ett svart streck den jävla bilen!!! så får er som vill ha en familjebil… 😉 köp en mtm chippad RS6^^
jag var nära att ringa Jerry igår igen, säga ”jag behöver en turbo”. Vi var på midnattsracet, skulle åka därifrån, laddade lite, så sa det bara puff, hände inget!! jag bara, jaha det var den turbon….. Plockade nästan fram luren.. =) men så när jag stannade var det bara vakuumslangen till dumpen som inte ville vara med *pust*
Jag har haft hur kul som helst i stockholm.. kommer snart igen.. Idag blir det en väldigt lång å tung resa hem.. Jag tar nog en runda till västerås nästa gång med.. ”once started….” 😉
Impreza GT is teh ####!!
2 juli, 2006 kl. 12:38 #106398Strat
DeltagareJa det var bra att denna soppan blev utredd till slut. Helt otroligt att det finns företag som beter sig på detta vis. SSI rules! Och Doktorn förstås! 😉
/Claes
2 juli, 2006 kl. 14:48 #106410Addson
DeltagareJa det var bra att denna soppan blev utredd till slut. Helt otroligt att det finns företag som beter sig på detta vis. SSI rules! Och Doktorn förstås! ;)/Claes
SSI rules och STI suger mohahaha sorry OT men lite kul iaf
2 juli, 2006 kl. 21:50 #106412MariaimprezaGT
DeltagareLOL jag har hälsat på polisen på vägen hem… 116,5 på 90 väg^^ hade precis rejsat mot en volvo i ca 230 blås..
så polisen hade varit bakom mig i 2 km. när han stannade så sa han:”vart är din regskylt”
”ehh, i baksätet”
”vad gör den där?”
”jag tappade den”
”ok, det är inte för att du tycker den är ful att den är där”
”nej då…”
”kan du ta fram den”
”ja”
”varför är det klister på den”
”jag hade den i framrutan, men den lossade”
”ok, men du vet att du måste ha den va? det är inget knep för att kunna köra förbi kamerorna va?”
”trim då?, din laddtryckskyl verkar lite för överdimisionerad för att vara en orginalbil”
”nejdå, bara typ det du ser och hörde”
”ja, du har väl la ingen insats i va”
”eehhh *blink*”
sen när böterna var utskrivna..
”varför sitter blinkersen under fronten och hänger”
så drog jag historien..
sen fick jag åka:DImpreza GT is teh ####!!
2 juli, 2006 kl. 22:09 #106406Lefty
DeltagareTat lugnt nu på vägarna… kör mer bana med klubben 🙂
4 juli, 2006 kl. 14:09 #106402MittX
Deltagareja tona min bil där när ja köpte den för 3 år sedan… då va ja nöjd iaf.. tog alla 5 rutor på Mr Cap asså! som pratas om här.. enda ja gjort där iaf.
va blev böterna då? om dom nu klocka dig så…
fan ja måste se din bil nån gång.. d är ju sommar nu me maria så fan vi får stanna nästa gång ja drar förbi dig i ”byn”…..;-)
4 juli, 2006 kl. 15:12 #106396SecretAgentMan
Deltagare…jovars, men att tona rutor innebär inte lika stor risk att skjuta en motor med, som att installera en från början ogenomtänkt produkt HELT fel. 😉
Viss skillnad, självklart är de säkert duktiga på massor med saker, men läsa kopplingsscheman verkar inte höra till det de kan.
Maria – Sköt dig nu, annars får jag lov att plocka bort lite laddtryck. 😉 😀
/J
4 juli, 2006 kl. 16:54 #106403MittX
Deltagare…jovars, men att tona rutor innebär inte lika stor risk att skjuta en motor med, som att installera en från början ogenomtänkt produkt HELT fel. ;)Viss skillnad, självklart är de säkert duktiga på massor med saker, men läsa kopplingsscheman verkar inte höra till det de kan.Maria – Sköt dig nu, annars får jag lov att plocka bort lite laddtryck. 😉 :D/J
jo men maria klaga på toningen me.. vet mer som gjort där… och d har blivit bra
tar inte deras parti.. ville bara dela me mig…. 🙁4 juli, 2006 kl. 18:11 #106413MariaimprezaGT
Deltagareehum.. tra lala laa laaa… blev stoppad en gång till.. i Kinna, jag såg polisen på håll, tänkte, nej inte igen, så jag gjorde en liten väl hastig sväng, såg dem vända, gasade på lite till 41:an, tänkte där hittar dem mig inte.. tog någon minut, sen kom det en bil i full fart bakom, jag fick lite kikhosta och saktade ner. Mycket riktigt, tog en minut sen började det blinka mystiska ljus bakom mig… De påpekade om regskylten. Men de släppte mig.. 1600 kostade äventyret i Örebro^^
Impreza GT is teh ####!!
4 juli, 2006 kl. 18:45 #106414MariaimprezaGT
Deltagareskrev ett mail..
HEJ!
Kom knappt till Stockholm, väl där så gick bilen verkligen illa. Jerry öppnar boxen, och finner en superchips, detta är alltså ingen link, går enbart på laddtryck och ändrar inte varken bränsle eller tändning.. DESSUTOM var den totalt felinkopplad, det var en tråd som satt rätt, detta innebar att min motor var hur nära som helst att ge upp.. Totalt livsfarligt!!! Jag fick då köpa en riktigt link av honom, kostar 15 000, men denna fick jag billigare, eftersom det INTE var vad jag ville ha (går ens inte att mappa) så vill jag ha pengarna tillbaka, alla 6000 kr… Om motorn hade pajjat vet jag inte vad jag hade gjort.. men nu nöjjer jag mig med det..
Sen har vi installationen av ic. Det var det sämsta jag har sett!! blinkerslampan satt UNDER fronten, fick idag ta loss fronten själv för att få dit den igen. Dimljuset satt fast med en skruv istället för med 3! och den ena positionsljuset satt inte heller fastskruvat. Dessutom är det några fruktansvärda repor på fronten där du varit och sågat… Jag har ingen större lust att betala för det heller.. Men huvudsaken är att du tar tillbka ditt värdelösa superchips och att jag får pengarna för det.
Skickar med en bild med så du ser felinstallationen. Är det något så ring mig, eller Jerry *****
Hoppas du inser allvaret idetta och inte tar åt dig fler jobb du inte kan fullfölja med bra resultat!
Mvh Maria
Impreza GT is teh ####!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.