Roger Clarks 14mm kitt kostar 390 pund, går verkligen bearbetning av block och toppar på över 5k? Borde gå att få en bra deal om man köper ett shortblock tycker jag.
http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=158
Jag betalade mellan 4-5k för bearbetning av block så Christian har nästan rätt ang priset. Det landade på nära 9k för 14mm konverteringen. Borra gänga blocket kostade nästan 4k, sen var det några hundralappar för att borra upp packningarna med.
I mitt fall hade jag lite missflyt med valutakursen när detta blev gjort, då det gjordes i Australien och AU dollarn ligger högt som fan. Men även med en normalare dollarkurs hade det ändå kostat runt 7k för bultar+bearbetning.
Roger Clark kittet blir ju 4k med dagens låga pund kurs för bara bultarna. Sen blir det nog en tre fyra tusen till för jobb antgligen om du inte gör det på egen hand. Möjligt att man kan få nån deal och pruta ner nån tusenlapp. Jag valde att lämna bort alla jobb som innebär mekanisk bearbetning av toppar/ botten. Kändes bättre att nån med erfarenhet gör det även om borra upp och gänga om block/toppar för större bultar känns inte som jättekomplicerat.
Edit:
Föresten här har ju RCM pris för bearbetning av bara blocket för 14mm bult blir runt 3k: http://www.rogerclarkmotorsport.co.uk/shop_detail.asp?productID=1457
England är nog helt rätt ställe bygga motor på med dagens pundkurs. Hade jag börjat bygga idag så hade jag nog med all sannolikhet vänt mig till RCM för bottendelsbygge/toppar. Men nu har jag 2.1L motor redan färdig och den andra har också kommit en liten bit på väg, så för min del kör jag vidare med MRT i AU.
/r