#289411
Sandström
Keymaster

    Tack för utförligt svar!

    Min plan eller vad jag vill göra nu på kort sikt är att kunna diagnostisera min diesel bil (inte det att jag upplever något problem idag), så vill kunna se DPF regen cykler och hur injektorerna mår. Jag tror även det finns stöd i bilen för att köra en DPF regen cykel i något serviceläge.

    Har ingen koll på dislarna och DPF cykeln, men den borde gå att få fram på något sätt.

    Vill kunna ändra ljuskänslighet på “auto” läget för styring av lysen och andra sådan saker som “detta kan en subaru verkstad fixa” som manualen säger.

    Det är nog förinställt med någon givare som inte går att påverka utan att operera i bilen på något sätt, tyvärr.

    I tidigare bilar jag haft har det bara varit att dumpa i ny olja och installera nytt filter, denna verkar det som jag kommer behöva resetta någon “Oil dilution level” om jag gör service själv.

    Det är väl bara vanliga service lampan du behöver släcka?

    I framtiden vill jag nog ha en Bugeye impreza med turbo motor som jag vill kunna få ut felkoder och annat jox.

    Fixar Tactrix utan problem! =)

    Men känns som jag får leta upp ECU:n och se vad för fabrikat det är i min nuvarande. Om man nu kan göra det jag är ute med tactrix.

    Vad jag skulle tareda på är vilken motor model du har och sen sätta i tactrixen i mobilen med usb och köpa BTSSM (enbart android) från google play för att kolla den är baserad på dom flesta grund definitionerna som Romraider och Tactrix. Den talar också om vilken “internt id” din ecu har (om den fungerar då) och då kan du börja gräva på nätet om just din bils ecu.