SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Fördelar med shortshift Svar till: Fördelar med shortshift

elver
Deltagare

Skulle tro att den sämre känslan beror på att bakre bussningen till växelspakslänkaget är slut. Det såg inte alls fräscht ut på min och då är det ändå en 05a… Att tänka på om man håller på och mekar är hela länkaget otroligt känsligt för åtdragningsmoment. Blir rätt mycket trial & error för att få det “perfekt”.Att växelspaken rör sig vid gaspådrag osv beror däremot på motor & växellådsfästen men att det skulle påverka känslan i växelspaken är jag däremot väldigt tveksam till.

Jag var lite luddig i beskrivningen, själva växlingen känns tajt men det är “helhetsupplevelsen” som är slappare. Att spaken vispar runt vid gaspådrag/uppsläpp är inte sportigt, jag får associationer till en gammal Ford-lastbil med golvspak som klipper till en på knät när man släpper gasen 😉

Bakre bussningen är nog rätt spår, om den är trött så blir ju hela spakpaketet löst i förhållande till karossen.
Kanske blir nåt sånt här http://www.rallysportdirect.com/shop/kartboy-subaru-rear-shifter-bushing-p-1558.html?osCsid=2c7f90280df3e47a902b3b2d413ca77e

Tackar för tipsen!