#37922
OzO
Deltagare

    Hur bilen beter sig efter man har ändrat orginalförutsättningarna beror helt på vad man gör och/eller vilka önskemål man har. Man kan lika gärna “trimma” en orginalbil och få mer vrid vid lägre varvtal eller också en sjujevla skjuts (massa häst) vid fullt varvtal.

    Förmodligen kan man få både och med viss kompromiss.

    Hur en turbobil känns har (inte helt konstigt nog) mycket med vilken turbo som sitter i. Och rätta mig om jag har fel, men jag har fått för mig att tändningskurvan till stor del styr vridet. Är inte enda parametern så klart…

    Men man kan inte säga att trimmade turbobilar har sämre bottendrag för det beror på hur de är trimmade.

    Fast det är ju roligare med en ketchupflaskebil! Därför slänger man i en stor turbo! ;):D

    ________________________________________
    http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
    ~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
    “Id be unstoppable… if I could just get started!”