>>>Huruvida det är fel på lambdasonden vet jag inte, hur
>>>märker man det ? Är det loggning som gäller ?
>>
>>Du har ju redan tillämpat den mest primitiva formen av
>>”loggning”
>>redan och funnit rätt så stora avvikelser, så ja visst är
>det
>>så.
>>Det är alltid bättre att ha koll på vad som händer, särskilt
>>när man börjar pilla.. 😀
>
>om det nu är lamdasensorn som har pajjat, vilket det låter
>som
>på ditt resonemang, är det farligt att köra med en trasig
>sådan ?
>Vad kan hända ? Jag kommer inte ha tid att göra nått åt bilen
>innan kinnekulle, å det vore synd att missa den
>tillställningen.
>Fast det är betydligt tråkigare att få ett större motorras.
Nu ska vi inte måla F-N på väggen här, men det kan vara så och det är isåfall klart obra.
En annan variant är att du har ett läckage på insugssidan
efter MAF-sensorn. (Exempelvis slangen till kolkanistern som hoppat loss. Det är lätt hänt vid luftfilterbyte eller lampbyte.)
Vi kan väl ses och kolla upp läget på lördag, då kommer
jag att vara i V-ås trakten med laptop.
>Man kör extremt tråkigt, växlar vid 2500 varv och varvar
>sen inte upp motorn över nämda varv-tal, dvs maxfart är
>105 kilometer i timmen mätarfart. Då behagade min bil
>iaf dra 0.85, men inte var det kul.
För mig låter det som en utopi med dessa värden, och ja jag
har prövat att tråkköra.