#37998
ExOrdis
Deltagare

    >>>Huruvida det är fel på lambdasonden vet jag inte, hur
    >>>märker man det ? Är det loggning som gäller ?
    >>
    >>Du har ju redan tillämpat den mest primitiva formen av
    >>”loggning”
    >>redan och funnit rätt så stora avvikelser, så ja visst är
    >det
    >>så.
    >>Det är alltid bättre att ha koll på vad som händer, särskilt
    >>när man börjar pilla.. 😀
    >
    >om det nu är lamdasensorn som har pajjat, vilket det låter
    >som
    >på ditt resonemang, är det farligt att köra med en trasig
    >sådan ?
    >Vad kan hända ? Jag kommer inte ha tid att göra nått åt bilen
    >innan kinnekulle, å det vore synd att missa den
    >tillställningen.
    >Fast det är betydligt tråkigare att få ett större motorras.

    Nu ska vi inte måla F-N på väggen här, men det kan vara så och det är isåfall klart obra.
    En annan variant är att du har ett läckage på insugssidan
    efter MAF-sensorn. (Exempelvis slangen till kolkanistern som hoppat loss. Det är lätt hänt vid luftfilterbyte eller lampbyte.)
    Vi kan väl ses och kolla upp läget på lördag, då kommer
    jag att vara i V-ås trakten med laptop.

    >Man kör extremt tråkigt, växlar vid 2500 varv och varvar
    >sen inte upp motorn över nämda varv-tal, dvs maxfart är
    >105 kilometer i timmen mätarfart. Då behagade min bil
    >iaf dra 0.85, men inte var det kul.

    För mig låter det som en utopi med dessa värden, och ja jag
    har prövat att tråkköra.