#38006
modulated
Deltagare

    >Nu ska vi inte måla F-N på väggen här, men det kan vara så och
    >det är isåfall klart obra.
    >En annan variant är att du har ett läckage på insugssidan
    >efter MAF-sensorn. (Exempelvis slangen till kolkanistern som
    >hoppat loss. Det är lätt hänt vid luftfilterbyte eller
    >lampbyte.)
    >Vi kan väl ses och kolla upp läget på lördag, då kommer
    >jag att vara i V-ås trakten med laptop.
    >

    Det skulle vara hemskt snällt om du hade tid och lust med
    det så jag vet om bilen skall skrotas eller köras vidare
    ;-). Du får dock vara beredd på att bilen är rätt skitig,
    trodde jag skulle hinna tvätta den den här veckan, men
    icke. Det blir istället till att jobba 12 timmar om dagen,
    tack var sjukdomar och semester ;(. Men du kan väl PM’a lite
    mer info om var och när och så.

    >>Man kör extremt tråkigt, växlar vid 2500 varv och varvar
    >>sen inte upp motorn över nämda varv-tal, dvs maxfart är
    >>105 kilometer i timmen mätarfart. Då behagade min bil
    >>iaf dra 0.85, men inte var det kul.
    >
    >För mig låter det som en utopi med dessa värden, och ja jag
    >har prövat att tråkköra.

    Vet jag körde nått liknande från ö-vik när jag hade köpt
    bilen, dock så hade jag inte lyckats lista ut hur man
    resettar mätaren (och hur svårt var det då egentligen }()
    då jag kan inte ge exakta värden på vad den drog, men det
    var ungefär samma tankintervall som på opeln jag åkte upp
    med (opeln snittade ungefär .8 liter/mil).

    // Patrick P – nojjig och tacksam.

    Regionsansvarig Västerås