#38040
Digits
Deltagare

    Det jag fick hora var att inte varva mer an 4000 varv. Forsaljaren sade aldrig nagot om harda accellerationer eller nagot annat, men jag har forsokt halla mig ifran det sa langt som mojligt, aven om det ar riktigt svart (och jag har gjort overtramp ibland, dock inte med varvtalet) 🙂

    Har kort 925 miles nu, och pa lordag ska forsta servicen goras (endast oljebyte och oljefilter) och sen ska det tydligen bara vara full pelle 🙂

    Har ni nagon forsta service pa svenska bilar?

    Jag tycker att det ar fullstandigt vansinne att man maste kora in en ny bil. Om man gar och koper vilken jakla renault som helst (fran 6000 pund) sa ar de inkorda fran fabrik… Varfor gor inte Subaru detta? Jag tror att det har att gora med att de vill tjana pengar pa forsta servicen 🙂

    Nagot som var ratt intressant i sammanhanget var att efter ungefar 300 miles sa andrades motorljudet markant, kanns som om allt sitter lite losare i motorn nu i alla fall.. Hoppas att det ar meningen att det ska handa 🙂 I borjan lat den verkligen som en symaskin, men nu later den atminstone lite mer som en boxer nar man borjar komma upp i typ 3000 varv..

    Nagot annat jag var lite orolig over var att jag horde ett metalliskt knappande ljud med jamna mellanrum och det lat som om det kom fran bakaxeln, men det visade sig vara relaet for kylarflakten..

    Andra irritationsmoment ar att inredningen ar jakligt hard, jag kan hora A/C pumpen, flaktremmen gnisslar till nar jag gar ner fran 2000 varv till tomgang.

    Det varsta ar dock att den gar sa jakla snabbt utan att jag inser det…