>>Vissa Impreza ägare borde skaffa Knock-Link, Possum-link,
>>Lambda-link och Nörd-Link. Man KAN köra bilen utan alla
>>lampor…….
>
>>MVH Jocke i Fagersta
>
>Jo visst är det så… men du kan ju fundera på vad en knock
>link kostar vs ett motor ras x(
>
>om du inte vet det så står dets/spikar för nästan alla ras på
>turbo bilar !!!
>
>Alla mätare som oftast monteras i en trimmad bil är för att
>för hindra att det uppstår.
>
>Vissa är mycket duktiga på att höra&känna när bilen
>spikar…men det är inte många.. ett chassi öra är det enda
>säkara sättet att ha koll på vad som händer…
>
>Knock link är är inte 100% men ställd på max känsligthet så
>får du en förvarning innan det kan vara för sent !!!x(
>
>Sen spelar det ingen rol om det är Kenneth Andersson eller
>Claus, Bob Rawle, Steve JRM etc som mappat
>
>pajar MAF’n på en ECUtekad alt. org bil så är det stor risk
>för ras
>om inte du kan ha koll på om den spikar går för lean etc
>Check engine tännds inte jämt !!!!
>
>ECUTek största nakdel är för övrigt MAf sensorn..då den är
>lite känsligt samt går i botten vid högt flöde
>
>Ett MAP baserat sysytem har en fördel där…men har då
>självklat andra nackdelar
>
>För övrigt ett av dom mest korkade inlägg jag sett på mycket
>länge !!
>
>Du kan även köra en bil som är mappad på race soppa, med
>95oktan och hoppas på att ecu backar tändingen så det inte
>rasar..
>Sen kan du fundera på hur smart det är
>
>Sälv så skulle jag jubla om det fanns visuell varning på
>turbo bilar när dom börjar spika redan från fabrik !!
>
>att köra en trimmad bil utan mätare som håller koll på lite
>värden är som att spela rysk roulett x(
>
>Ja,Ja, Jag får väl köpa alla linkar då. Litar på Er som haft längre erfarenhet.
MVH Jocke