SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt qwerty funderar? Svar till: qwerty funderar?

qwerty
Deltagare

Kul att kunna få lite hjälp…

Jag hade inga planer att göra mig lustig över SAM. Det jag menade var att grundplanen är att behålla denna bil orginal och skruva så lite som möjligt. Men man är ju inte mer än kille och det vattnas ju i munnen så fort man börjar läsa om alla skojiga tillbehör, Dawes, Downpipe, rejäl turbo, grovt stuprör, filter, ommappning samt mätare och styrenheter i hytten som får julgranen att blekna… Nej bilen ska förbli orginal.Laddtrycksmätare känns dock som man hade velat ha.

Solenoiden pratar vi då om wastegaten eller? hittade nåt på engelska sidan om den och ska prova rengöra. Känns dock som det är en hyfsat digital varelse som skall brukas vid gasuppsläpp och inte ska gå in precis när bilen börjar ladda och bli kul. Pysventil som kärvar låter i mina öron som felet. men var fan hittar jag dom och framför allt hur kalibreras en sån?

Har provat nolla ecu;n då jag tänkte att den kanske fått hicka när den kom från varma tyskland till kalla norrbotten men jag gjorde väl fel för jag märkte då ingen skillnad på någonting…

Superchip tar bort fuel cut. OK skönt att höra då är den inte chippad (under förutsättning att det är fuel-cu`t´n den som spökar).

Afrikanska raggarbilar. Har några kompisar som fortfarande brinner för cui (och då muskelbilar från slutet -60 början -70) och det vore kul att visa en liten japansk rallybil byggd för att köras allt annat än rakt fram även hålla stenålderteknologin stången. (har sett en bild på det jag tror är ”silverpilen” insteagad och klar mot nån med feta slicks)

Tack och man känner sig välkommen (frun är inte lika impad 🙁 över den tid man kan lägga ned på ett forum…)