SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt qwerty funderar? Svar till: qwerty funderar?

qwerty
Deltagare

🙁
    Har nu haft lös solenoiden sprayat i bromsrengöring (Kväronpäron eller vad det hette)samt juckat med solenoiden som en kanin… blåste och sög i slangarna vilket gick utomordentligt åt alla håll?

Den lilla kulan SAM nämner mellan T-kors och wastegate förbryllar dock, såvida vi inte pratar om att det ska rulla en liten kula i slangstumpen:o

Den backventil som JALL tipsade om gäckar mig fortfarande (hänger den ihop med SAM´s kula?)

Det sitter något som i mitt tyckande skulle kunna vara en backventil vit plast men med skumgummi runt. Hittar inget i handboken om vad det är och den går utmärkt att blåsa åt bägge håll, kan det vara denna du menade JALL?

Problemet kvarstår alltså fortfarande. Nu är det noll grader och det är samma trubbel som förut när det börjar ladda ”slår hela motorn av” under en knapp sekund. drar jag från lägre varvtal återkommer detta med ca 250rpm´s mellanrum dvs vid 3000, 3250, 3500, 3750. samt att den ”nyser” när den dör.

Får väl byta alla slangar och skit(läs tändstift) sen men tiden medgav inte riktigt nu. (dom ser väl rätt ok ut men då har man ju eliminerat det också).