› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Byte av vindruta › Svar till: Byte av vindruta
>1. Är vindrutebyte en enkel operation som kan anförtros
>vilken bilglasmästare som helst?
>2. Någon som kan rekommendera någon bra bilglasfirma i
>Stockholmsområdet?
>3. Mera specifikt: någon som anlitat Carglass Sweden i
>Kista?
>4. En kollega till mig påstod att han fått höjd
>försäkringspremie
>efter att han tagit ut en ny ruta på försäkringen. Kan det
>verkligen
>stämma? Inte ska väl det påverka premien, man kan ju inte rå
>för att
>man får stenskott?!
1. Ja, det tror faktiskt jag. Det kan ju inte krävas att man är ”raketforskare” att byta en ruta. Det är väl ett ”hantverk” som så mycket annat, och de som arbetar med detta bör väl klara av det som krävs. Jag har dock läst ett svar tidigare i forumet som indikerade att om jobbet görs felaktigt så kan det börja rosta. Jag har dock inte råkat ut för detta, men har bara bytt en vindruta i mina dar… Jag har precis bokat tid på Roslagens bilglas för ett byte av vindrutan på Imprezan (den 6/5), den ligger lokalt – hade gratis lånebil – samt bjussar på nya vindrutetorkarblad :). Det fällde avgörandet för mig.
2. Kanske kan jag rekommendera Roslagens bilglas efter den 6/5…det hoppas jag åtminstone ;).
3. Nej, jag har inte anlitat den firman…men har heller inte hört något negativt (eller positivt) om dem.
4. Jag tror inte att premien höjs efter vindrutebytet…det skulle vara väldigt underligt i så fall.
mvh Mats N