#46886
meshwolf
Deltagare

    Inte alls bökigt att installera. Att byta ECU ska inte ta mer än en halvtimme. Att installera knocklink, lambdalink, 3-ports solenoid för turbotryck och turbotrycksmätare är däremot mest en fråga om vighet när man ska ligga under instrumentpanelen.

    Det man behöver om man ska göra allt själv:

    Detta är absolut nödvändigt för att kunna mappa själv:
    PossumLink ECU
    Tuning Module
    LamdbaLink
    KnockLink
    Turbotrycksmätare

    Om man vill ha ut det mesta ur originaldelarna bör man dessutom byta ut 2-ports solenoiden som sköter turbotrycket mot en 3-ports. Dessutom kan det vara trevligt med en serialLink för att kunna plocka ut map och mätdata ur ECU:n för analyser.

    Det som är bökigt med link är att veta hur en bra map är/ser ut. Hur fet blandning man ska ha vid vilka turbotryck, hur tidig tändningen ska vara när osv. Sedan är det ju bara att konstatera att 2 identiska bilar kan ha rätt olika beteende med samma map vilket gör det hela ännu mer spännande.

    Om man inte har tänkt sig att bygga om bilen hela tiden så är det nog bättre att satsa på ett Unichip, men om man vet med sig man har svårt att låta bli att stöka i motorn så är Possum prima eftersom man kan mappa tills fan hämtar hem en.

    Jag råkade ladda 1.6 bar efter en liten vansinnesmappning, vilket resulterade i att jag slet sönder gaveln i mittre ljuddämparen (avgaset flexade för mycket när jag fick en boost cut-off) och jag är glad att det inte blev värre!

    Jag har köpt hela kittet med allt som står skrivet här ovan och det har kostat mig i runda slängar 20′

    Är det något mer du vill veta så är det bara att fråga!

    /Pärra