#66872
Toni
Deltagare

    Leda?
    Hör man inte redan på namnet vad det handlar om där? Påminner om ett kit för syn- eller rörelsehindrade…
    Inget mindre än det som duger åt Kenny Bräck, WRC-bilarna med flera duger åt mig! Alltså Öhlins!

    Skämt åsido så fanns det väl 3 huvudskäl för mig att välja Öhlins:
    1) Bra pris tack vare min specialdeal som “testbil” åt dom.
    2) Garanterat hög kvalitet.
    3) Flexibilitet. Min subjektiva åsikt är att Leda är bra på bana och på asfalt men inte lika lämpligt för svenska grus- och vintervägar som Öhlins-lösningen är. Tror inte jag litar riktigt på de “400 Engelsmännen” när det gäller vilken lösning som passar bäst på grus- och vinterväg.

    Nu kanske alla Leda-ägare kommer att rusa till och berätta att Leda är fantastiskt på alla vis på alla vägar. Men det behöver ni inte göra för jag är också övertygad om att Leda OCKSÅ är bra! Det handlar i slutändan om ett personligt val och om personliga övertygelser vad man tror på. Dessutom kan jag ju erkänna att det fjärde huvudskälet till att välja Öhlins är att dels inte göra som alla andra, dels att det alltid retar någon.
    😉

    Toni

    P.S. Vi lånar en stuga i Särna av en avlägsen bekant och hoppas på att kunna hyra skoter där och gasa lite.