SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 100 eller 300cells? Ljuddämpning

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    t0biaz
    Deltagare

Hejsan, ska köpa en katt till mitt 3″ rör och jag undrar om sätter 300cells om det dämpar mycket eller om det är struntsamma? Bilen är mappad och det gjordes ju utan katt, påverkar det mycket i kraft om man sätter en katt då?

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Tacksam för svar

Mvh tobias

Turbovin
      Deltagare

300 cells bromsar effekten rätt mycket. Hade en på min Saab och den började bli ansträngd kring 325 hk.

Myzkoo
        Deltagare

Har en 100cells på min och den besiktar jag med också, förstår inte varför man ska på med en 300cells då. Ljudet dämpar man väll med en ljuddämpare 😀

t0biaz
          Deltagare

Jo men har två och det låter förmycket till att ha som bruksbil för min smak hehe.

Tack för svaren

Turbovin
            Deltagare

Byt avgas efter katt då. Jag har ett 3″ med tre dämpare.

t0biaz
              Deltagare

Byt avgas efter katt då. Jag har ett 3″ med tre dämpare.

Har 3″ från turbon:)

Gilarski
                Deltagare

Jag hade 3″ DP med 100 cells racekisse, funkade fint även hos besiktningen. I UK kör många utan men en annan variant är att låta den andra kissen vara kvar som ligger längre ner (typ mitt under bilen) och köra 3″ DP utan cat, ska också funka.

andreaswrx
                  Deltagare

Hejsan, ska köpa en katt till mitt 3″ rör och jag undrar om sätter 300cells om det dämpar mycket eller om det är struntsamma? Bilen är mappad och det gjordes ju utan katt, påverkar det mycket i kraft om man sätter en katt då?

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Tacksam för svar

Mvh tobias

allt handlar ju om var du sätter den! ju längre bak desto bättre för effekten! men 99procent större chans att du kör skrot av katen!

t0biaz
                    Deltagare

Jo men det jag är ute efter är om 100 eller 300cells dämpar ljudet bäst utan att förlora en massa hk i och med att den är mappad utan katt:)

Fricke.w
                      Deltagare

Jo visst är de så, rally bilar brukar ju ha katten där man som normalt har sissta dämparen 🙂
                        Annars finns de ju 200 cell också för att rör till de yterligare 🙂 har för mig att perrin catten jag har på min down pipe är just en 200 😀

andreaswrx
                        Deltagare

Jo visst är de så, rally bilar brukar ju ha katten där man som normalt har sissta dämparen 🙂
                          Annars finns de ju 200 cell också för att rör till de yterligare 🙂 har för mig att perrin catten jag har på min down pipe är just en 200 😀

funkar på gatan med! enda är att du måste ha speciela dämpare som inte lämnar matrial ifrån sig till katen! eller som jag inga dämpare alls:)

Fricke.w
                          Deltagare

Haha 😀 schyst väre.

t0biaz
                            Deltagare

Förresten, kanske skulle fråga vad skillnaden mellan 100 och 300 cells är?:) vilket är ”tätast”(?)

Tacksam för era svar!

Mäki
                              Deltagare

Desto högre tal desto tätare är katten, ju lägre tal desto friare katalysator, men den behöver även mer värme för att verka i samma grad som en tätare katalysator.

”100 cpsi (cell per square inch)”

Mvh Marcus

t0biaz
                                Deltagare

Desto högre tal desto tätare är katten, ju lägre tal desto friare katalysator, men den behöver även mer värme för att verka i samma grad som en tätare katalysator.

”100 cpsi (cell per square inch)”

Mvh Marcus

Okej då blev man något klokare hehe tack:)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.