SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 15 tums isdäck på STI Racing -11

• Detta ämne har 5 svar, 1,111 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av bobster.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    bobster
    Deltagare

Jag har skaffat mig en STI Racing. Bilen är precis inkörd och snart kan det roliga börja!
      Nu till min fråga, ni på forumet verkar ha bra koll på tekniken:

Jag har 6 stycken nya fulldubbade WRC-Michelin däck i 195/70-15. Problemet är att en 15 tums fälg som bekant inte går över bromsarna fram. Ställde frågan till Prodrive, och senare till KH Motorsport som offererade ett Grupp-N kit med AP ok, 295 mm skivor för 25 000:-. Lite saftigt, men det största problemet är leveranstiden, nästan 3 månader. Ingen isåkning i vinter alltså…

Vill alltså göra en konvertering till mera standard betonade bromsar fram som ryms under en 15 tums fälg. Standard Impreza skivor och ok? GT-Impreza OK?
      Någon som har en idé eller egen erfarenhet om en hyfsat enkel lösning med ”standard” delar?

Mvh

Richard

andreaswrx
      Deltagare

Tro det blir strul bak också med 15 tummare

Fricke.w
        Deltagare

Ta en titt på Enkeis sida http://www.enkei.co.jp/wheels/ skrolla sedan ner till sektionen med WRC hjul, dom 4 vita fälgarna, kallad real competition wheels.
          Dom flesta av dom fälgarna sväljer big break kitt i små dimensiner.
          Beställde själv Enkei fälgar från top speed auto i usa, genom ebay och hade då dom hemma på 6 dagar 🙂 så har du tur är de något dom har hemma och kan skicka direkt från staterna.

MVH

TomK
          Deltagare

Om det är riktiga WRC hjul så passar dom inte på bilen.
            Man behöver WRC hubbar då.

Fricke.w
            Deltagare

Nja dom fälgarna jag länkade till, finns de ju en kompatibel lista för varje hjul, bara klicka på den japanska flagan, så får du upp vilka fälgar enkei rekomenderar för vilka bilar, så skulle nog tro att deta är fälgar för typ grupp-N, rallycross mm.

bobster
              Deltagare

Tack för era svar och engagemang. Får klura vidare lite…

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.