Lånar denna tråden lite, sitter å letar lite sommar fälgar.
Hittade en som såg ok ut, men är lite fundersam över om dom passar.
De är 5×100/114,3 8×18 et 38 nav 73,1 Navet kan man ju sätta navringar, men passar ET?
Det är en Legacy 2010
Lånar denna tråden lite, sitter å letar lite sommar fälgar.
Hittade en som såg ok ut, men är lite fundersam över om dom passar.
De är 5×100/114,3 8×18 et 38 nav 73,1 Navet kan man ju sätta navringar, men passar ET?
Det är en Legacy 2010
Gör väl ett nytt försök å bumpar upp den:confused:
De ska nog passa. passar på forester så då borde de passa på din men är inte 100%. Dom var ju bara 8″ breda, så borde då inte göra allt för mycket att ET är lite för lite.
Som sagt med lägre ET så kommer fälgen längre ut. Själv tycker jag att det blir snyggar med lite lägre ET så du får ut fälgen lite i hjulhuset.
De ska nog passa. passar på forester så då borde de passa på din men är inte 100%. Dom var ju bara 8″ breda, så borde då inte göra allt för mycket att ET är lite för lite.
Som sagt med lägre ET så kommer fälgen längre ut. Själv tycker jag att det blir snyggar med lite lägre ET så du får ut fälgen lite i hjulhuset.
Då har man blivit med Subaru (Legacy) för första gången, känns riktigt bra! Dock finns det funderingar.. Är 4wd:en känslig om man byter storlek på fälgarna? Hört att viss märken är känsliga för sånt, sitter 16″ på idag skulle vilja upp på 17 – 18″. Vet någon detta?
Heman igen! 🙂 Försöker hitta fälgar i 18″ till min Legacy.,. Kollar jag fälgguiden är ET 55. Hittar inga fälgar som stämmer med det, de flesta ligger runt 30 – 45.. Tänker jag fel? eller vad ska jag leta? // En novis ägare! 🙂