• Detta ämne har 24 svar, 8,176 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Heman70.
Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #223263
    Barry
    Deltagare

      Vad är det för ET Barry och vad kör du med för däck?

      8×19 5/100 ET45 B73.1

      225/35

      #223265
      GT-Micke
      Deltagare

        Lånar denna tråden lite, sitter å letar lite sommar fälgar.
        Hittade en som såg ok ut, men är lite fundersam över om dom passar.
        De är 5×100/114,3 8×18 et 38 nav 73,1 Navet kan man ju sätta navringar, men passar ET?
        Det är en Legacy 2010

        #223266
        GT-Micke
        Deltagare

          bumpar upp mig själv igen.

          om man har ett lägre et på fälgen än det är orginal kommer fälgen längre ut väl?
          Någon som har koll på om det passar?

          #223267
          GT-Micke
          Deltagare

            Lånar denna tråden lite, sitter å letar lite sommar fälgar.
            Hittade en som såg ok ut, men är lite fundersam över om dom passar.
            De är 5×100/114,3 8×18 et 38 nav 73,1 Navet kan man ju sätta navringar, men passar ET?
            Det är en Legacy 2010

            Gör väl ett nytt försök å bumpar upp den:confused:

            #223264
            pettsun
            Deltagare

              De ska nog passa. passar på forester så då borde de passa på din men är inte 100%. Dom var ju bara 8″ breda, så borde då inte göra allt för mycket att ET är lite för lite.
              Som sagt med lägre ET så kommer fälgen längre ut. Själv tycker jag att det blir snyggar med lite lägre ET så du får ut fälgen lite i hjulhuset.

              #223268
              GT-Micke
              Deltagare

                De ska nog passa. passar på forester så då borde de passa på din men är inte 100%. Dom var ju bara 8″ breda, så borde då inte göra allt för mycket att ET är lite för lite.
                Som sagt med lägre ET så kommer fälgen längre ut. Själv tycker jag att det blir snyggar med lite lägre ET så du får ut fälgen lite i hjulhuset.

                Ok då tänkte ja rätt 🙂

                Ja helt klart snyggare när dom kommer ut lite.

                Tackar 🙂

                #223269
                Heman70
                Deltagare

                  Då har man blivit med Subaru (Legacy) för första gången, känns riktigt bra! Dock finns det funderingar.. Är 4wd:en känslig om man byter storlek på fälgarna? Hört att viss märken är känsliga för sånt, sitter 16″ på idag skulle vilja upp på 17 – 18″. Vet någon detta?

                  #223251
                  Mumin
                  Deltagare

                    19 inga bekymmer så länge det är samma däck runt om max diffa 2mm

                    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

                    #223270
                    Heman70
                    Deltagare

                      Okej! Tack för svaret.. Blir till att leta fälgar nu då. 🙂

                      #223271
                      Heman70
                      Deltagare

                        Heman igen! 🙂 Försöker hitta fälgar i 18″ till min Legacy.,. Kollar jag fälgguiden är ET 55. Hittar inga fälgar som stämmer med det, de flesta ligger runt 30 – 45.. Tänker jag fel? eller vad ska jag leta? // En novis ägare! 🙂

                      Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.