SSC Annonser Säljes – Delar 18 tums fälgar med däck

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Har 4 st. rätt fina fälgar med nästan helt nya Fulda Carat Excelero 225/40 ZR 18. (nypris per däck är 1750)

http://www.manschettknapparna.se/images/GT_falgar.jpg

Finns nåt litet märke på fälgarna men som sagt, de ser bra ut. Jag kan fixa fler bilder om intresse finnes.

Grejjerna satt på bilen när jag köpte den men jag vill byta till mindre/lättare fälgar.

Hade tänkt mig symboliska 4500 för allt.

Kan skickas med Bussgods.

Nås även på 0760-482622

Manor
      Deltagare

Sorry för OT…

Är det verkligen en 99:a som du har. Jag tycker att stötfångaren fram ser ut som den äldre varianten…men det kanske är en synvilla?
        Om det är den äldre så har du mindre bromsok fram och kan nog utan problem få på 15″ fälgar.

Edit: Jag såg en bild till på din bil ur en annan vinkel, och det är helt klart inte 99:ans stötfångare. Jag misstänker att det kan vara en 98:a som du har, och det innebär att den inte går att Ecutek:a…utan det blir i så fall kanske ett Unichip (finns andra alternativ också). Nu ska man väl inte basera allt på stötfångarens utseende (den kan ju vara bytt), men det kan vara värt att kolla upp detta lite innan du börjar köpa delar som kanske skiljer sig åt mellan årsmodellerna.

Gilarski
        Deltagare

Tackar, jag vet inte då för i regpapprena står det 99. Kan man kolla det nånstans ?

Kofångaren kanske är utbytt ? Jag har hittat endel småsaker på den som gör att jag inser att det är en klåpare som ägt den, 1 ägare i sverige + 2 bilfirmor. Import från Italien, men med mph mätare 😮

Reg: XTK390

Tack för hjälpen

Manor
          Deltagare

Tackar, jag vet inte då för i regpapprena står det 99. Kan man kolla det nånstans ?Kofångaren kanske är utbytt ? Jag har hittat endel småsaker på den som gör att jag inser att det är en klåpare som ägt den, 1 ägare i sverige + 2 bilfirmor. Import från Italien, men med mph mätare 😮 Reg: XTK390Tack för hjälpen

På en importerad bil så kan det nog stå vilket årtal som helst i papprena. Även en svensksåld bil får väl sedan relativt länge det årtal som bilen inregistreras (tror jag).

En 98:a har samma inredning som en 99:a, men skiljer sig i fråga om ECU, stötfångare fram och de främre bromsoken.

minid
            Deltagare

Ser ut som 97-98ans front..

Kan vara en 98 som är såld som nybil 99..

Gilarski
              Deltagare

Jaja, $hit happens x( trist som faan ju. Tack för hjälpen i vart fall, jag får forska lite i om det är en -99 eller -98.

tendency
                Deltagare

Fortsätter lite på OT (sorry).
                  Vissa inredningsdetaljer skiljer -98 från -99, där ratten är det mest uppenbara. Såhär ser 99-00ans ratt ut:
                  http://i30.photobucket.com/albums/c327/seanvetter123/Subi%20Pic/5983_nxvbzuscalpu.jpg
                  Imprezan i garaget

Gilarski
                  Deltagare

Haha, det är lungt med OT, nu snackar vi ju viktiga saker 🙂

Jag sprang ut i garaget & kollade(tog även en bild för säkerhet skull) ratten är exakt en sån som på din bild.

Därtill såg jag på scoobyparts att luftmängdsmätaren på 99-00 är rund medan den på -98 är fyrkantig. Min LFM är ett runt rör så då kanske det är en -99 ialla fall 🙂

Kan ju vara så att klåparna bytt bumper till en -98, om tidigare ägare kört på nåt, kunde ju köpt en orginal istället 🙁

johan_gt
                    Deltagare

Kolla om det står subaru på fram oken. I så fall är det inte en 98.

Manor
                      Deltagare

Haha, det är lungt med OT, nu snackar vi ju viktiga saker 🙂 Jag sprang ut i garaget & kollade(tog även en bild för säkerhet skull) ratten är exakt en sån som på din bild.Därtill såg jag på scoobyparts att luftmängdsmätaren på 99-00 är rund medan den på -98 är fyrkantig. Min LFM är ett runt rör så då kanske det är en -99 ialla fall 🙂 Kan ju vara så att klåparna bytt bumper till en -98, om tidigare ägare kört på nåt, kunde ju köpt en orginal istället 🙁

Så är det noge en 99:a ändå…att någon byter ratt till 99:ans verkar ju orimligt om anledningen skulle vara att ”bluffa” med årsmodellen. Kolla även de främre bromsoken, dessa är ju viktiga när det gäller att leta fälgar som passar.

Gilarski
                        Deltagare

Manor & johan_gt Det står SUBARU på de främre bromsoken, låter alltmer som det trots allt e en 99’a :7

Gilarski
                          Deltagare

SÅLDA

Crippe
                            Deltagare

vad har du för chassie nr? kan kolla med subaru fast programmet vad det är för nån!

Gilarski
                              Deltagare

Tackar !

Chassi# är JF1GF8LD3XG063603

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.