› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › 19″ fälgar med ET35…
- Detta ämne har 10 svar, 1,024 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 8 månader sedan av
Amit.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2005 kl. 11:52 #5391
Amit
DeltagareOkej nu ahr jag fått tag i fälgar men funkar det? kommer inte hjulen sticka ut en del..? går det att köra över huvudtaget? kan jag inte valsa skärmkanterna isf? eller ha XXX/25/19 ?
mvh Amit9 mars, 2005 kl. 12:07 #72436David
DeltagareJag hade 8×18″ ET 45 med 215/35 18 och det tog i bak om man hade 2 i baksätet o körde inspererat. Med ET 35 så tror ja dom kommer sticka ut för mkt.
/D
9 mars, 2005 kl. 12:13 #72431Amit
Deltagaredom är 8,5 tum breda med….och att det gäller en WRX
Amit9 mars, 2005 kl. 12:25 #72427SecretAgentMan
DeltagareUtan att veta vad du kör blir det svårt, men om vi antar att det är en GT det rör sig om…
Det blir till att bredda rejält om de skall få plats.
8″ breda compomotive, med en offset på 50 mm, skodda med toyo i 225/35×18 tog i bak innan kanten rullades, och gnagde lite på innerskärmen fram under gedigen användning (bantempo).17″ är faktiskt perfekt på en GT, både rent funktionellt och estetiskt…visst tilltalar 18″ prylnissen i oss alla, men det skall gå att använda bitarna med (det finns dock hjul i 18″ som passar bör tilläggas).
..om nu bara däcknissarna kunde svänga ihop ett rdäck i 215/40, alt 205/45×17. 😀
/J
…wrx var det visst…då är det en helt annan sak, men den låga offseten och bredden gör att det kommer att ta i ändå.
9 mars, 2005 kl. 12:47 #72432Amit
Deltagareså det funkar inte alls….?
Amit
9 mars, 2005 kl. 17:23 #72428ExOrdis
DeltagareJodå, på parkeringen…. 😉
9 mars, 2005 kl. 21:28 #72433Amit
Deltagaremmm..hehe men INGET..funkar?valsning etc?
Amit9 mars, 2005 kl. 21:59 #72429ExOrdis
DeltagarePlåtbreddning, översyn/modifieringar av hjulupphängningar och bromsar med tillhörande registreringsbesiktning kanske? 😉
9 mars, 2005 kl. 22:12 #72434Amit
Deltagarearghh typiskt…..menar du allvar?
Amit9 mars, 2005 kl. 22:18 #72430ExOrdis
DeltagareJa faktiskt, antingen sätter man dit grejjor som passar, alternativt inte och bygger om (med tillhörande strul och kostnader) eller byter bil om fälgarna har större attraktionskraft än fordonet de ska placeras på. As simple as that. 😉
Det ska tilläggas att det inte är helt enkelt att genomföra en sådan registreringsbesiktning på en modern helfordonsgodkänd bil.
Rekommenderas starkt att kolla med SFRO (http://www.sfro.com), SBP(http://www.bilprovningen.se) innan man startar ett ”projekt” ifall jag nu sått några ideer hos någon.
Glömde en sak, vissa fälgtillverkare kan godta att centrum fräses ned till lämpligare mått.
10 mars, 2005 kl. 11:43 #72435Amit
Deltagarejepp.. det är det jag kommer göra..jag ska lämmna in dem hos fälgfixarna i hgb och de komver nog svarva ner centrumen…
Amit -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
