SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 19″ fälgar med ET35…

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Amit
    Deltagare

Okej nu ahr jag fått tag i fälgar men funkar det? kommer inte hjulen sticka ut en del..? går det att köra över huvudtaget? kan jag inte valsa skärmkanterna isf? eller ha XXX/25/19 ?
      mvh Amit

David
      Deltagare

Jag hade 8×18″ ET 45 med 215/35 18 och det tog i bak om man hade 2 i baksätet o körde inspererat. Med ET 35 så tror ja dom kommer sticka ut för mkt.

/D

Amit
        Deltagare

dom är 8,5 tum breda med….och att det gäller en WRX
          Amit

SecretAgentMan
          Deltagare

Utan att veta vad du kör blir det svårt, men om vi antar att det är en GT det rör sig om…

Det blir till att bredda rejält om de skall få plats.
            8″ breda compomotive, med en offset på 50 mm, skodda med toyo i 225/35×18 tog i bak innan kanten rullades, och gnagde lite på innerskärmen fram under gedigen användning (bantempo).

17″ är faktiskt perfekt på en GT, både rent funktionellt och estetiskt…visst tilltalar 18″ prylnissen i oss alla, men det skall gå att använda bitarna med (det finns dock hjul i 18″ som passar bör tilläggas).

..om nu bara däcknissarna kunde svänga ihop ett rdäck i 215/40, alt 205/45×17. 😀

/J

…wrx var det visst…då är det en helt annan sak, men den låga offseten och bredden gör att det kommer att ta i ändå.

Amit
            Deltagare

så det funkar inte alls….?

Amit

ExOrdis
              Deltagare

Jodå, på parkeringen…. 😉

Amit
                Deltagare

mmm..hehe men INGET..funkar?valsning etc?
                  Amit

ExOrdis
                  Deltagare

Plåtbreddning, översyn/modifieringar av hjulupphängningar och bromsar med tillhörande registreringsbesiktning kanske? 😉

Amit
                    Deltagare

arghh typiskt…..menar du allvar?
                      Amit

ExOrdis
                      Deltagare

Ja faktiskt, antingen sätter man dit grejjor som passar, alternativt inte och bygger om (med tillhörande strul och kostnader) eller byter bil om fälgarna har större attraktionskraft än fordonet de ska placeras på. As simple as that. 😉

Det ska tilläggas att det inte är helt enkelt att genomföra en sådan registreringsbesiktning på en modern helfordonsgodkänd bil.

Rekommenderas starkt att kolla med SFRO (http://www.sfro.com), SBP(http://www.bilprovningen.se) innan man startar ett ”projekt” ifall jag nu sått några ideer hos någon.

Glömde en sak, vissa fälgtillverkare kan godta att centrum fräses ned till lämpligare mått.

Amit
                        Deltagare

jepp.. det är det jag kommer göra..jag ska lämmna in dem hos fälgfixarna i hgb och de komver nog svarva ner centrumen…
                          Amit

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.