› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › 1999 GT Special edition ??
- Detta ämne har 18 svar, 2,266 deltagare, och uppdaterades senast för 22 år, 2 månader sedan av
SVARTEN.
-
FörfattareInlägg
-
3 september, 2003 kl. 10:21 #7105
Subaru_Daniel
DeltagareTjena. har en Impreza GT-99 sen fredags och var på MLS igår där jag fick höra att jag hade en special utgåva ?? eller bara extrautrustning som är mycket ovanlig kanske ?.. har blå mocca på dörrsidorna samt blå mocca i stolarna. vet någon om det är någon specialutgåva eller bara extrautrustning ?? bilen kommer från luxenburg!..
3 september, 2003 kl. 10:50 #83812Niklas
DeltagareDaniel: Det är du som har en svart va?
3 september, 2003 kl. 11:08 #83804Subaru_Daniel
Deltagarebilen är svart.. utan taklucka=). får kolla vad jag har för intyg/modell mm i den dukumentation jag fått med. tar lite bilder efter jobbet idag..
AlienDiCE: Japp bilen är svart å buckligt efter hagel =)
3 september, 2003 kl. 11:09 #83813Niklas
DeltagareDå är det dig jag sett några gånger, Borås på race, Marstrand på ensamcruise, … 🙂
3 september, 2003 kl. 11:14 #83805Subaru_Daniel
Deltagarenope =D.. där har jag inte varit än =D, fick den i fredags..;-)
3 september, 2003 kl. 11:15 #83797SecretAgentMan
DeltagareDet är en specialversion, Svarten har en likadan (men med massor med godis på), han kan säkert berätta mer om den. 🙂
/J
3 september, 2003 kl. 11:18 #83806Subaru_Daniel
Deltagarecoolt =D det blir bara bättre och bättre =D, vad kan en sån vara värd här i sverige ?. 7700mil och 1 tidigare ägare. import och fint skick. helt nylackad i svart metallic…
3 september, 2003 kl. 11:37 #83798SecretAgentMan
Deltagare…Det hänger nog mer på att du hittar en köpare som jagar en sådan, annars är det som en vanlig GT med liknande skick/mil.
Omlackning tyder på tidigare skada/skador och drar automagiskt ned värdet (om man ser rent krasst på det ur en bilhandlares synvinkel).🙂
/J
3 september, 2003 kl. 11:40 #83807Subaru_Daniel
DeltagareDet är Hagel från himmlen som man inte kan ro för =D. annars är den jätte bra skick =)
3 september, 2003 kl. 18:29 #83808Subaru_Daniel
DeltagareStämmer på pricken!… den är såld i slutet på 99 och all info du skriver stämmer med bilen. dom som tog hem bilen sa oxå att den gick ovanligt bra för en orginal subaru. förstärkningen mellan baksätet har jag hittat och det är röda summar i knopp samt ratt och alu instrument.
>Lite info…
>
>Svartpearl levererades i 150ex Steelblue levererades i 350ex.
>Såldes endast i Tyskland/Belgien och Luxemburg. Den har röda
>sömmar i stolarna/ratten och knoppen. Lackat instrumenthus i
>alufärg. Alcantara (blå) i stolarna och dörrsidorna. Ingen
>taklucka. Femekrade STI-fälgar i guld, samma som sitter på den
>svenska modellen under 99 i 16 tum. Ej delbart baksäte med en
>enklare typ av förstärkningsstag mellan fjädertornen. Lägre
>vikt pga ingen underredsbehanling/taklucka och baksäte gjort
>av tunn playwood. Knappt någon ljudisolering på golv och i
>dörrar. Olika uppgifter om vikten finns, 1230 står det på
>bilen, men har även sett 1180 på någon sajt. Vad den egenliga
>vikten är får väl en vägning avslöja;)
>
>Kan också säga att när jag fick den gick den avsevärt bättre
>än originalbilen. Men vem nöjde sig med den prestandan:D Nu är
>den värst;)
>
>Om nu du Daniel har en 555WRC-edition få jag vara låta vara
>osagt, men om du har det borde du ha ett intyg som visar
>detta. Den såldes endast senare delen av 99 till mitten av 00
>i dessa ovan länder.
>
>Jag vet att det förutom mig finns en Stålblå (Brothan) i
>landet. Den 3:e svarta som det talas om är en 95:a (Patrik)
>boende uppåt i Landet.
>
>/Svarten-med en ny låda snart i handen IGEN!4 september, 2003 kl. 13:43 #83810Subaru_Daniel
Deltagareok, problemet är att den kommer från en bilfirma i luxenburg x(
4 september, 2003 kl. 14:06 #83799OzO
DeltagareBara att ringa och tjata till dig intyget. Finns det inte ”inristat” i karossen/motorutrymmet/inredningen på nåt sätt då?
”Id be unstoppable… if I could just get started!”12 september, 2003 kl. 06:49 #83811herr V
Deltagareoch en annan sak, det heter luxeMburg! men annars verkar du ha en lite halvt ovanlig bil
15 september, 2003 kl. 01:15 #83803my99
DeltagareHei der, det høres ut som om du har akuratt samme type modell som meg, sen 1999 mod, fra Belgia, svart, med gullfelger, blått alcantara interiør,osv, jeg sendte mail til Subaru importøren i Belgia og fikk dette svaret:
Dear Sir,
Thank you for your mail.
Since the VIN you gave us is incomplete (17 digits) we cannot confirm whether the car was initially sold by us or not.
We had in 1999 special series with golden wheels and alcantara interiors. Outside color was either black or blue. We called them ”555” series.
We have not sold new car series with other max. power than that indicated on the COC (Certificate Of Conformity), the differences between special series and standard are cosmetic and max power.
It may have been modified in an independant shop in order to improve the power.
I hope I answered your questions and I remain
Yours truly,
Thierry Jadot
Aftersales Field Service
Subaru Benelux.Jeg har nå sendt hele VIN nummeret, og håper på å få det endelige svaret.
18 november, 2003 kl. 20:32 #83802SVARTEN
Deltagarehar du en sådan modell, skall den levereras med ett intyg på vilket nummer man har. Se till att du får det av säljaren.
/Svarten
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.