Lite info…
Svartpearl levererades i 150ex Steelblue levererades i 350ex. Såldes endast i Tyskland/Belgien och Luxemburg. Den har röda sömmar i stolarna/ratten och knoppen. Lackat instrumenthus i alufärg. Alcantara (blå) i stolarna och dörrsidorna. Ingen taklucka. Femekrade STI-fälgar i guld, samma som sitter på den svenska modellen under 99 i 16 tum. Ej delbart baksäte med en enklare typ av förstärkningsstag mellan fjädertornen. Lägre vikt pga ingen underredsbehanling/taklucka och baksäte gjort av tunn playwood. Knappt någon ljudisolering på golv och i dörrar. Olika uppgifter om vikten finns, 1230 står det på bilen, men har även sett 1180 på någon sajt. Vad den egenliga vikten är får väl en vägning avslöja;)
Kan också säga att när jag fick den gick den avsevärt bättre än originalbilen. Men vem nöjde sig med den prestandan:D Nu är den värst;)
Om nu du Daniel har en 555WRC-edition få jag vara låta vara osagt, men om du har det borde du ha ett intyg som visar detta. Den såldes endast senare delen av 99 till mitten av 00 i dessa ovan länder.
Jag vet att det förutom mig finns en Stålblå (Brothan) i landet. Den 3:e svarta som det talas om är en 95:a (Patrik) boende uppåt i Landet.
/Svarten-med en ny låda snart i handen IGEN!