› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › 1ans växel hoppar ur :(
- Detta ämne har 7 svar, 904 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av
adam.b.w.
-
FörfattareInlägg
-
24 augusti, 2013 kl. 16:32 #30930
adam.b.w
DeltagareTja som rubriken lyder har min låda ballat ur. De är en gammel 5 petad sti låda.
Problemet upkomm efter att jag varigt ute på krokiga vägar. Runt lygnern och kört. Pendlade mellan 3-4. När jah väl stannade bilen för att ta en fika och sedan köra iväg gick de inte att få i 1an. Den hoppar bara ur och försöker jag holla den på platts skrapar de som fan bara. Vad tusan kan de vara som spökar?Jag har funderat över några alternativ vad tror ni.
1.synkring 🙁
2. För varm olja ska prova ikväll för att se om den vill.
3. Busningar som är slut. Som resulterarbi att lådan rör för mycket på sig för att den ska ligga kvar i läge.
4 jag har alldrig öppnat en låda men gissar på om det är styrstänger för dreven. Så kan ju dom hsr krökt sig så att 1an inte vill gå i men 2an funkar? Är jag heöt lost där eller.Tacksam för svar
24 augusti, 2013 kl. 17:47 #259952adam.b.w
DeltagareKan bussningarna vara slut så att lådan vrider sig så nycke när jag ska iväg så att den joppar ur?
24 augusti, 2013 kl. 17:54 #259958mauvepearl
DeltagareDet kan inte vara det såkallade ”hundbens” staget som sitter under icn som har gått av så motorpaketet ligger baklutat? det hände på en jag hade.. 🙂
24 augusti, 2013 kl. 18:17 #259953adam.b.w
DeltagareDet kan inte vara det såkallade ”hundbens” staget som sitter under icn som har gått av så motorpaketet ligger baklutat? det hände på en jag hade.. 🙂
Jag har frontmatad ic och hundbenet är helt.
Men kan de vara något vajsing med oljan då?24 augusti, 2013 kl. 18:54 #259954adam.b.w
DeltagareHade du inte problem med femman med? Lådan kanske var rätt misshandlad när du köpte den?
Men de har alldrig varigt bekymmer med 1an innan:p fattar ingen ting.
Aja får hänga upp den på lyften i morgon så man kommer under å ksn kika24 augusti, 2013 kl. 20:06 #259957nilbri
DeltagareLänkarm? Hade så på en bil. Då var det visserligen 5:ans växel
24 augusti, 2013 kl. 20:20 #259955adam.b.w
DeltagareTja kanske de ska kolla i morgon. Alla förslag och ideer är välkomna. Men det bästa hade varigt om någon varigt med om samma problem. Så kan ni gärna berätta hur ni löste skiten :p
25 augusti, 2013 kl. 17:50 #259956adam.b.w
DeltagareEfter felsöningen kom jag fram till att bussningarnar slut. Körde jag iväg lugnt som en normal oerson så gick de utmärkt. Så de får bli byta alla bussningar i vinter:) yes
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.