Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #33182
    Adam K
    Deltagare

      Jag funderar på att gubba till mig gällande bruksbil.
      Jag har läst om 2.0R vs 2.5, och jag antar att bägge har 10.000 mil kamremsbyte.
      Men vad gäller med kedje-3.0an? är det något serviceintervall på kedjan och isåfall, vad kostar ett byte hs en firma?

      Sen undrar jag över växellådorna också
      Har spec.Bs manuella låda dubbelmassesvänghjul som 5petarna eller solida som STierna?
      Är autmatlådorna på 3.0Rorna bra? hållbara? Dyra som fan att laga förstås.
      Om man skulle komma åt en 2.5GT automat, vad skulle automaterna gilla lite uppställt tryck på dem, säg 300hp o motsv. vrid?

      Och, just det, hur är det med diffarna på de olika modellerna?

      Och hur är väghållningen på outback’arna jmft med ‘vanliga’ legacys?
      Gen.4 som är aktuellt.

      #273936
      zanoii
      Deltagare

        Personliga erfarenheter: väghållningen på Legacy är mycket bättre än på Outback. Outback kränger en del men det är väl en vanesak gissar jag. Man anpassar körstilen.

        Vad jag har läst mig till så är 5EAT tålig men 4EAT ska vara tåligare. Internetuppgifter så ta det med lämplig mängd salt.

        Resten av frågorna överlämnar jag till andra.

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.