Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    lunkan
    Deltagare

…och siktar man på körbarhet OCH pulver/vrid så är jag rätt säker på att ett standard EJ257 rockar rätt bra.

EJ257 är det orginal blocken i USA? Hittade en annan firma som säljer orginal 2.5L block som sitter i deras STI modell mellan -04-05
      Dom är nya från fabrik och kostar ca 12300:-

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är EJ257 som sitter standard i USA, och den nya STi:n här hemma. 🙂

/J – kör EJ257..

lunkan
        Deltagare

1535.21$ kostar dom för tillfället! Frakten kostar 245$ så visst blir det mer än 12300:- men ändå ett bra pris för ett block va?

STIred
          Deltagare

1535.21$ kostar dom för tillfället! Frakten kostar 245$ så visst blir det mer än 12300:- men ändå ett bra pris för ett block va?

Om det priset stämmer och det är för en helt ny ej257 STI bottendel med kolvar, stakar, vev, då tar jag en sån också 😉

Edit: Låter iaf som ett riktigt bra pris i så fall…

SecretAgentMan
            Deltagare

Det är nog mer att man inte vill sälja prylar i Sverige… 😉

För tvåhalvor har man kunnat handla runt de siffrorna förut – räkna dock med moms och diverse tullavgifter på det för att det skall vara en rättvis jämförelse.

/J

Kvarnis
              Deltagare

Jag köpte mitt för strax över $1000 😀
                men det är ju ~samma lika med allt i Usa vs i Svedala, det är nästan alltid ½ priset over there.

ett block kostar ca 17K innan man fått hem det men det är bra pris för en ny bottendel ja 🙂

lunkan
                Deltagare

Det är nog mer att man inte vill sälja prylar i Sverige… ;)För tvåhalvor har man kunnat handla runt de siffrorna förut – räkna dock med moms och diverse tullavgifter på det för att det skall vara en rättvis jämförelse./J

Det fina är att dom skriver ner värdet på paketet så det blir inte så mycket moms o tull! Men det är ju lite riskabelt men man måsta ju satsa om man ska vinna!!

Beställer eventuellt ett block i kväll! Kan ju informera er om hur det går med allt! Och om ni är snälla så kanske ni kan få adressen dit så ni oxå kan beställa 😉

SecretAgentMan
                  Deltagare

Nu var det ju inte det jag menade, utan att jämförelsen med priset i Sverige vs USA skulle jämföras på ett korrekt sätt, med ärligt tullat.

Det för att peka på hur sned prisbilden är här hemma, för blocken kommer ju trots allt från samma ställe, och de ger inte bort dem i USA, således är de alldeles på tok för svindyra här hemma.

Säljer ni många tvåhalvor i reservdelsaffärn’ Patrik? 😀 Sparka lite på IM vettja, få upp ögonen…

/J

Kvarnis
                    Deltagare

Vet ju att dom köpte riktigt tullade i UK(~samma lika kostand som för oss)för ca £1100 med frakt tullade och klara, då köpte dom väl ca 10 block om jag minns rätt, + att det med båt frakt.

STIred
                      Deltagare

hemma.Säljer ni många tvåhalvor i reservdelsaffärn’ Patrik? 😀

Har svårt o tänka mig att någon vill lägga 15kkr på ett helt tomt block och köpa det i sverige eller typ 40k 😮 för en komplett bottendel…
                        Det enda man kan tänka sig är i så fall garantijobb, eller sånt som försäkringen står för….

/r

STIred
                        Deltagare

Och om ni är snälla så kanske ni kan få adressen dit så ni oxå kan beställa 😉

Kolla om du får nån rabatt om du tar två block istället för ett 😉

lunkan
                          Deltagare

Och om ni är snälla så kanske ni kan få adressen dit så ni oxå kan beställa 😉

Kolla om du får nån rabatt om du tar två block istället för ett 😉

Sorry hann beställa innan jag läste detta! Snabba var dom iallafall beställde nyss o fick ett mail nästan direkt att dom skulle skicka den redan idag! 😛

Här har ni adressen: http://www.renickmotorsports.com/oscommerce/catalog/product_info.php?products_id=1377

Då var denna köpestråden slut!!

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.