SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor 2 olika missljud?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    __dano
    Deltagare

Hej!

Har fått 2 olika missljud i min Impreza Gt 99a!

Det första kom för någon veckan sedan.. det är ett pipande ljud som uppkommer när jag motorbromsar, de uppstår inte direkt utan kommer efter ungefär 5sec. turbon piper ju lite efter man laddat på och stannar vid tex ett stopp. men de har den alltid gjort så tror inte de har nåt med turbon att göra för inga fel på den! hittar inga läckor någonstans och den laddar som vanligt..

fast verkar ha uppkommit efter jag hade alla tryckrör borta, men har kollat de flera gånger och allt sitter som de ska! ingen aning om vad det kan va:S

De andra kom igår… va ute en sväng och när jag svängde till vänster kom ett konstigt ljud.. inget lagerljud eller klonkande ljud utan ett gummiljud som kommer i takt med när hjulet snurrar. låter som nåt gummi knids mot nånting,servon funkar som den ska och inga oljeläckage:S ljudet försvann innan men kom tillbaka nu igen

Nån nisse som kanske vet vad de kan va som spökar??

Mvh

__dano
      Deltagare

Fixat 🙂

Manor
        Deltagare

Fixat 🙂

…och vad var det?

__dano
          Deltagare

De pipande ljudet vid motorbromsning måste kommit från skarven på tryckröret till dumpen, hade tydligen åkt ner en bit så ändrade de och nu verkar ljudet va borta! HOPPAS jag!

De andra med styrningen måste varit nån pinne lr dylikt som kommit upp och skavt på drivaxeldamasken lr nånting.. det är iaf borta nu och hoppas inte de kommer tillbaka!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.