SSC Allmänt snack Allmänt småprat 201 & 402 meters tider

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 52 totalt)
  • Författare
    Addson
    Deltagare

Orkar inte leta tidkortet men jag körde ca 8,6 129 km med min standrad gt nu vet jag inte vad den gör 🙁

Strat
      Deltagare

201m: 8.1 @ 143
        60ft: 1.78

/Claes

Strat
        Deltagare

201m: 8.1 @ 143
          60ft: 1.78

/Claes

MittX
          Deltagare

Impreza GT -00

201m: 8,867sek
            Sluthastighet: 128,60km/h

Blackrace Vårgårda förra året

avgas, ecutek, öppet filter och en jävla massa VARV!!! }(

(såg dig i Borås igår Palm! Den svarta skylinen skulle man ratta, han hade väl bara ynka ca 830hk igår va? på race soppa är det 1050hk va?)

MittX
            Deltagare

Impreza GT -00

201m: 8,867sek
              Sluthastighet: 128,60km/h

Blackrace Vårgårda förra året

avgas, ecutek, öppet filter och en jävla massa VARV!!! }(

(såg dig i Borås igår Palm! Den svarta skylinen skulle man ratta, han hade väl bara ynka ca 830hk igår va? på race soppa är det 1050hk va?)

Palm
              Deltagare

201m: 8,867sekSluthastighet: 128,60km/hBlackrace Vårgårda förra åretavgas, ecutek, öppet filter och en jävla massa VARV!!! }( såg dig i Borås igår Palm! Den svarta skylinen skulle man ratta, han hade väl bara ynka ca 830hk igår va? på race soppa är det 1050hk va?

Såg aldrig honom köra stod bara vid sidan om med huven öppen hela kvällen. Ang tiderna så måste jag smörja upp gaspedalen och koppla av släpet eller så är det fel på min bil x(

Palm
                Deltagare

201m: 8,867sekSluthastighet: 128,60km/hBlackrace Vårgårda förra åretavgas, ecutek, öppet filter och en jävla massa VARV!!! }( såg dig i Borås igår Palm! Den svarta skylinen skulle man ratta, han hade väl bara ynka ca 830hk igår va? på race soppa är det 1050hk va?

Såg aldrig honom köra stod bara vid sidan om med huven öppen hela kvällen. Ang tiderna så måste jag smörja upp gaspedalen och koppla av släpet eller så är det fel på min bil x(

SecretAgentMan
                  Deltagare

Strippen är lite lurig, 60-foten är viktig, likaså ett laddtryck som kommer hårt och snabbt, det handlar om medeleffekt över repan mer än toppeffekt. 🙂

Min tid är med en motor som kanske lämnade 330 riktiga, ärliga pållar och i krokarna runt 400+ Nm, det var mappat på den säkra sidan, men bilen var rätt rapp genom hela registret.

Du tappar lite på 60-fotarn’ till att börja med, och det gör en del på tiden, förmodligen upp mot 3 tiondelar på 201 meter, och säkert ett par knutar i slutfart.

Men antar vi att siffrorna är ”riktiga” så kan man nog anta att det saknas ett par pållar, vart har bilen fått sitt Unichip mappat?

Sedan skall man inte jämföra tider och hastigheter på blodigt allvar, det är sällan bitarna är överdrivet kalibrerade. 😀

/J

SecretAgentMan
                    Deltagare

Strippen är lite lurig, 60-foten är viktig, likaså ett laddtryck som kommer hårt och snabbt, det handlar om medeleffekt över repan mer än toppeffekt. 🙂

Min tid är med en motor som kanske lämnade 330 riktiga, ärliga pållar och i krokarna runt 400+ Nm, det var mappat på den säkra sidan, men bilen var rätt rapp genom hela registret.

Du tappar lite på 60-fotarn’ till att börja med, och det gör en del på tiden, förmodligen upp mot 3 tiondelar på 201 meter, och säkert ett par knutar i slutfart.

Men antar vi att siffrorna är ”riktiga” så kan man nog anta att det saknas ett par pållar, vart har bilen fått sitt Unichip mappat?

Sedan skall man inte jämföra tider och hastigheter på blodigt allvar, det är sällan bitarna är överdrivet kalibrerade. 😀

/J

Palm
                      Deltagare

Strippen är lite lurig, 60-foten är viktig, likaså ett laddtryck som kommer hårt och snabbt, det handlar om medeleffekt över repan mer än toppeffekt. :)Min tid är med en motor som kanske lämnade 330 riktiga, ärliga pållar och i krokarna runt 400+ Nm, det var mappat på den säkra sidan, men bilen var rätt rapp genom hela registret.Du tappar lite på 60-fotarn’ till att börja med, och det gör en del på tiden, förmodligen upp mot 3 tiondelar på 201 meter, och säkert ett par knutar i slutfart.Men antar vi att siffrorna är ”riktiga” så kan man nog anta att det saknas ett par pållar, vart har bilen fått sitt Unichip mappat?Sedan skall man inte jämföra tider och hastigheter på blodigt allvar, det är sällan bitarna är överdrivet kalibrerade. :D/J

Den är mappad hos trollspeed, iofs bara 205-210 drivhjulshästar enligt bromspappret vilket ska vara runt 250 i motorn om jag inte är fel ute, så det är något mindre än vad man brukar läsa att folk har med samma ”setup”. Dock fick jag för mig av förre ägaren som gjort mappningen samt skaffade ett 2.5″ efter dp för att han ville ha en familjebil med bra körbarhet/vrid istället för bara toppeffekt därav något lägre effekt på pappret. Har även noterat att den finns lite olja under intercoolern vilket kan leda till sämre kylning och det märktes att det var inte samma klipp efter man köat fram till starten som när man är ute och nöjeskör och kylningen är bra på tmic:n. Bilen var mappad med 1.25 i ladd men kunde vridas upp till 1.35 kortare turer enligt fd ägare. Tror inte riktigt jag har vridit upp det såpass ännu, det stannar på 1.2 på höga växlarna nu däri ligger väll lite effekt med att vinna. Till nästa körning ska laddet kalibreras, ic rengöras samt 16″ ska monters på så får vi se vad siffrorna landar på.

Palm
                        Deltagare

Strippen är lite lurig, 60-foten är viktig, likaså ett laddtryck som kommer hårt och snabbt, det handlar om medeleffekt över repan mer än toppeffekt. :)Min tid är med en motor som kanske lämnade 330 riktiga, ärliga pållar och i krokarna runt 400+ Nm, det var mappat på den säkra sidan, men bilen var rätt rapp genom hela registret.Du tappar lite på 60-fotarn’ till att börja med, och det gör en del på tiden, förmodligen upp mot 3 tiondelar på 201 meter, och säkert ett par knutar i slutfart.Men antar vi att siffrorna är ”riktiga” så kan man nog anta att det saknas ett par pållar, vart har bilen fått sitt Unichip mappat?Sedan skall man inte jämföra tider och hastigheter på blodigt allvar, det är sällan bitarna är överdrivet kalibrerade. :D/J

Den är mappad hos trollspeed, iofs bara 205-210 drivhjulshästar enligt bromspappret vilket ska vara runt 250 i motorn om jag inte är fel ute, så det är något mindre än vad man brukar läsa att folk har med samma ”setup”. Dock fick jag för mig av förre ägaren som gjort mappningen samt skaffade ett 2.5″ efter dp för att han ville ha en familjebil med bra körbarhet/vrid istället för bara toppeffekt därav något lägre effekt på pappret. Har även noterat att den finns lite olja under intercoolern vilket kan leda till sämre kylning och det märktes att det var inte samma klipp efter man köat fram till starten som när man är ute och nöjeskör och kylningen är bra på tmic:n. Bilen var mappad med 1.25 i ladd men kunde vridas upp till 1.35 kortare turer enligt fd ägare. Tror inte riktigt jag har vridit upp det såpass ännu, det stannar på 1.2 på höga växlarna nu däri ligger väll lite effekt med att vinna. Till nästa körning ska laddet kalibreras, ic rengöras samt 16″ ska monters på så får vi se vad siffrorna landar på.

Andersson
                          Deltagare

Christian Andersson Subaru Impreza STI -04
                            Reakt. 0,633
                            60 fot 1,865
                            Hast. 128,02
                            Tid 8,545
                            PÅ 201m med TOYO 3×8
                            http://www.blackrace.nu

MVH C Andersson / Mr Konjak
                            Full fart, spar tid!
                            Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

Andersson
                            Deltagare

Christian Andersson Subaru Impreza STI -04
                              Reakt. 0,633
                              60 fot 1,865
                              Hast. 128,02
                              Tid 8,545
                              PÅ 201m med TOYO 3×8
                              http://www.blackrace.nu

MVH C Andersson / Mr Konjak
                              Full fart, spar tid!
                              Det va inte bättre förr, det är bara sämre nu!

larsallan
                              Deltagare

Förare: Erik Mikko
                                Bil: Subaru Impreza WRX -95
                                Mods: Inget av betydelse
                                Vikt (uppskattad): 1280kg + förare 80kg

Bästa tid 201m: 8.937
                                Hastighet: 127.45 km/h
                                60 Fot: 1.930
                                Reakt: 1.052

Däck: Standardgummin 195/65/15
                                Plats: Blackrace Kiruna 22/07 -06

larsallan
                                Deltagare

Förare: Erik Mikko
                                  Bil: Subaru Impreza WRX -95
                                  Mods: Inget av betydelse
                                  Vikt (uppskattad): 1280kg + förare 80kg

Bästa tid 201m: 8.937
                                  Hastighet: 127.45 km/h
                                  60 Fot: 1.930
                                  Reakt: 1.052

Däck: Standardgummin 195/65/15
                                  Plats: Blackrace Kiruna 22/07 -06

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 52 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.