› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › 2011 sti
- Detta ämne har 12 svar, 2,352 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 4 månader sedan av
AndreS.
-
FörfattareInlägg
-
7 september, 2010 kl. 20:38 #24096
AndreS
DeltagareVäldigt tyst på forumet om denna, bara jag som tycker den verkar intressant?
Såg att lite information kommit upp på subaru.sehttp://www.subaru.se/nyheter/2010/news_sti_racing_snabbaste_sedanen.aspx
Inget nytt förutom priset.Är väl i dagarna Subarus återförsäljare ska få veta lite mer om dom?
Finns någon oberoende testkörning eller någon intressant tråd på något annat forum?EDIT: Skulle ju inte hamna här, någon vänlig moderator som kan flytta den till ”allmänt småprat”?
7 september, 2010 kl. 23:59 #210170FeA
DeltagareVerkar va en rätt ball banbil, synd bara att den ska va så jäävla ful…
8 september, 2010 kl. 06:29 #210167Davve
DeltagareDet kommer en carbon edition med kofilber huv, tak & bagagelucka & med 19″ Den kan vara ganska kaxig 🙂
8 september, 2010 kl. 15:44 #210175AndreS
DeltagareVerkligen, finns någon mer information om den, släpps i Sverige? Antar att priset hoppar iväg en bit.
Vad är det för fälgar, däck, bromsar och bultcirkel på vanliga STIn?8 september, 2010 kl. 17:56 #210166Janne248
DeltagareVerkligen, finns någon mer information om den, släpps i Sverige?
Den vanliga, ej carbon edition, står det på Subarus hemsida följande:
Subaru STI Racing – Världens snabbaste sedan
I oktober lanseras nya Subaru STI i 4-dörrars sedanutförande. Teknikerna på Subaru Tecnica International har utvecklat, hårdtestat och handplockat de bästa chassikomponenterna för att göra nya Subaru STI Racing till vår snabbaste någonsin.
Begreppet
8 september, 2010 kl. 20:02 #210168Davve
DeltagareVerkligen, finns någon mer information om den, släpps i Sverige? Antar att priset hoppar iväg en bit.
Vad är det för fälgar, däck, bromsar och bultcirkel på vanliga STIn?Ja va jag hörde så kommer den säljas i Sverige. Dock har jag inga fler detailjer.
8 september, 2010 kl. 20:17 #210173Mumin
DeltagareDet kommer en carbon edition med kofilber huv, tak & bagagelucka & med 19″ Den kan vara ganska kaxig 🙂
Du ska bara veta priset för detta 🙂 jag har massa info muhahah!!!
Kommer nog få den inom 2 månader.. då ska den testköras ala mig 🙂
9 september, 2010 kl. 20:22 #210169Davve
DeltagareDu ska bara veta priset för detta 🙂 jag har massa info muhahah!!!
Kommer nog få den inom 2 månader.. då ska den testköras ala mig 🙂
Ja helt gratis blir den nog inte. Vet några som har gasat runt med den 😉 Just nu är den i Finland.
9 september, 2010 kl. 20:54 #210174Mumin
DeltagareJa helt gratis blir den nog inte. Vet några som har gasat runt med den 😉 Just nu är den i Finland.
Om jag inte minns fel gick allt det där på ca 60 papp.. och det är svindyrt 😮
10 september, 2010 kl. 03:51 #210176AndreS
DeltagareFör tak, huv och koffert? 60000? Dom måste skojja?
Vad får man för 430000? Nav? recardo-stolar? 18″fälgar?
Vill egentligen bara ha stolar och STYV fjädring. Blir det dyrare med en ”åka bana STI” är det mer värt med en Audi RS4….10 september, 2010 kl. 04:59 #210171specialized
DeltagareFör tak, huv och koffert? 60000? Dom måste skojja?
Vad får man för 430000? Nav? recardo-stolar? 18″fälgar?
Vill egentligen bara ha stolar och STYV fjädring. Blir det dyrare med en ”åka bana STI” är det mer värt med en Audi RS4….Skiljer nog en hel del i vägegenskaperna mot nya STi`n, då varken B4:an eller B5:an långt i från är kända för att vara några väghållningsmonster med sina ~1800 kg och ständigt kasande framhjul 🙂
10 september, 2010 kl. 06:30 #210172Bodyshot
DeltagareDet går ju att köpa nya sedan sti i usa, den är väl billig där iaf…
11 september, 2010 kl. 20:14 #210177AndreS
DeltagareSkiljer nog en hel del i vägegenskaperna mot nya STi`n, då varken B4:an eller B5:an långt i från är kända för att vara några väghållningsmonster med sina ~1800 kg och ständigt kasande framhjul 🙂
Nä det är sant, tänkte utifrån mina kriterier vilket inte framgick, har 100 mil till närmaste bana bortsett från Mittsverige och Mo i Rana så har inte tillfälle att åka så ofta.
Är testförare åt Audi så vet att den inte går att jämföra på bana men då är den en sjuhelsikes mycket bättre ”vardagsbil” motormässigt, komfort och utrustning.
Var B7:an jag tänkte på men visst den är också ganska framtung och väger ~1680kg.Det jag menade var att får man en STI med samma utrustning som årets PPP börjar det bli väl dyrt med 430000?
Det går ju att köpa nya sedan sti i usa, den är väl billig där iaf…
Visst ska den säljas Sverige också eller har jag missuppfattat? Hur är det med import, går det på en helt ny bil? Hur är det med garantin och service?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.