› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › 2011 STI Tips och Trim?
- Detta ämne har 44 svar, 12,643 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2010 kl. 16:32 #24383
dejvan
DeltagareHej,
Var och Provade en 2011 STI idag och kändes bra…
Det ända jag märkte av vad ganska högt däck ljud, någon med erfarenhet av detta? kan det vara däcken eller att det var relativt kallt ute? 3 till 4 grader
Köpte en iaf och får den om ca 2 veckor..
så nu måste ju göra lite grejer med den…är det något som ni rek att börja med?
typ dump ventil och trim mm?
tänkte på Jrm steg 1. någon som kör med detta kit?
måste vara stor skillnad! men ändras kör stilen mycket såsom effekt kurvan mm?M v h
Dejvan18 oktober, 2010 kl. 16:38 #212216andreaswrx
DeltagareHej,
Det ända jag märkte av vad ganska högt däck ljud, någon med erfarenhet av detta? kan det vara däcken eller att det var relativt kallt ute? 3 till 4 grader
måste vara stor skillnad! men ändras kör stilen mycket såsom effekt kurvan mm?M v h
Dejvangrattis till köpet
trimma inte innan garantin går ut är mitt tips då subarun är stenhårda på detta
18 oktober, 2010 kl. 16:47 #212214Kvarnis
DeltagareGRATTIS till den nya bilen
Mmm
Skulle nog inte trimma det alla första, men visst går den säkert att trimma.
Skulle nog lunga mig ett tag så att någon ”annan” får vara försökt kanin.
Men skulle gissa på att mindre katter, ocg grövre rör +ommappning skulle göra bilen gott 🙂 Dumpventil är fel
Vart köpte du bilen?
/Kvarnis
18 oktober, 2010 kl. 17:01 #212223Bodyshot
DeltagareHej,
DejvanÄsch lyssna inte på gubbarna ovan!!!
Klart du ska trimma steg1! Det är egentligen ingen ”trmining” utan mera optimering av orginaldelar i min värld, mappningarna från fabrik kan ibland vara kassa, så var det på en EVO 10 jag köpte helt flång för nått år sen, den gick guld när den blev mappad steg1 med avgasrör+luftfilter, en jävulsk skillnad mot orginal!
Inget att ens fundera över, ring Jocce/Jimmy på JRM och hör vad dom har att säga!
18 oktober, 2010 kl. 17:01 #212252dejvan
DeltagareTack för det:D och ett snabbt svar
Efter lite tänk och era rek…så tar jag det lungt med trim…
men kan man ändra några saker utan att påverka garanti?
typ filter, avgas och dump ventil?
och är inte dump ventil med pyyyysch bra på en sti?
gillar ljudet ala 80tals pyyyschhh…
bilen köptes av thunbergs bil AB i Uppsala
18 oktober, 2010 kl. 17:04 #212253dejvan
DeltagareBodyshot, Vad kör du för bil just nu?
18 oktober, 2010 kl. 17:09 #212217andreaswrx
DeltagareTack för det:D och ett snabbt svar
Efter lite tänk och era rek…så tar jag det lungt med trim…
men kan man ändra några saker utan att påverka garanti?
typ filter, avgas och dump ventil?
och är inte dump ventil med pyyyysch bra på en sti?
gillar ljudet ala 80tals pyyyschhh…
bilen köptes av thunbergs bil AB i Uppsala
nej du får inte ändra något på bilen för att garantin ska fungera och specielt motorgarantin är dom stenhårda på! även engligt svensklag får du inte ändra något på en bil som är helbilsgodkänd! läser du garantiboken kommer du se att du måste använda subarus egnafälgar eller av subaru godkända fälgar!
18 oktober, 2010 kl. 17:12 #212254dejvan
Deltagarebra tips ska läsa igenom den!
18 oktober, 2010 kl. 17:47 #212215Kvarnis
DeltagareAllstå jag är inte i mot trimmning, men jag vill göra saker rätt på en gång.
Att vara tidig/först kan bli rätt dyrt 😉Ingen dump är fränast 😀
18 oktober, 2010 kl. 17:54 #212211Subarumicke
DeltagareIn med bilen i Garaget, släng ut allt bygg om modifiera trimma motorn ,skit i garantierna 🙂
vem fan bryr sig om däck ljudet??? är bilen tyst är den tråkig
18 oktober, 2010 kl. 18:01 #212248Tricky
Deltagarenu vet ja inte hur det är men subaru, men med tex volvo så e de ok att ha polstar mjukvara (polstar e ju volvos egan trimm)
18 oktober, 2010 kl. 18:16 #212224Bodyshot
DeltagareHaha garantigubbar verkar som dom inte har råd att åka steg1 ens :p steg1 är ju bombsäkert ”trim” om rätt firma mappar den!
En Impreza är ingen Impreza förrens man har gjort steg1 enligt mig, orginal är den karaktärslös och tråkig 😉
18 oktober, 2010 kl. 18:24 #212218andreaswrx
DeltagareHaha garantigubbar verkar som dom inte har råd att åka steg1 ens :p steg1 är ju bombsäkert ”trim” om rätt firma mappar den!
En Impreza är ingen Impreza förrens man har gjort steg1 enligt mig, orginal är den karaktärslös och tråkig 😉
bra då kan alla som inte få ut någon garanti när man trimmat och har garanti kvar skicka räkningarna till bodysnack
18 oktober, 2010 kl. 18:31 #212234Andersson
DeltagareGrattis till köpet!
Ska jag oxå vara lite tråkig rek. jag verkligen att vänta med trim.
Talar av egen erfarenhet, ville va först med min 08a men det kostade oxå mer än det smakade.
Kör några tusen mil först o kolla oljeförbrukningen på motorn innan du gör något, det har varit ett problem på 2,5L motorerna.
Kolla även hur stora spridare du har dom ändrade mellan 550cc 06 och 420cc på 08an när du ska trimma.18 oktober, 2010 kl. 20:27 #212212Janne248
DeltagareBeställ ett set 18″ R-däck och kom och kör på klubbens bankörningar i sommar INNAN du trimmar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.