SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 2011 STI Tips och Trim?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
  • Författare
    dejvan
    Deltagare

Hej,

Var och Provade en 2011 STI idag och kändes bra…

Det ända jag märkte av vad ganska högt däck ljud, någon med erfarenhet av detta? kan det vara däcken eller att det var relativt kallt ute? 3 till 4 grader

Köpte en iaf och får den om ca 2 veckor..

så nu måste ju göra lite grejer med den…är det något som ni rek att börja med?

typ dump ventil och trim mm?

tänkte på Jrm steg 1. någon som kör med detta kit?
      måste vara stor skillnad! men ändras kör stilen mycket såsom effekt kurvan mm?

M v h
      Dejvan

andreaswrx
      Deltagare

Hej,

Det ända jag märkte av vad ganska högt däck ljud, någon med erfarenhet av detta? kan det vara däcken eller att det var relativt kallt ute? 3 till 4 grader

M v h
        Dejvan

grattis till köpet

trimma inte innan garantin går ut är mitt tips då subarun är stenhårda på detta

Kvarnis
        Deltagare

GRATTIS till den nya bilen

Mmm

Skulle nog inte trimma det alla första, men visst går den säkert att trimma.

Skulle nog lunga mig ett tag så att någon ”annan” får vara försökt kanin.

Men skulle gissa på att mindre katter, ocg grövre rör +ommappning skulle göra bilen gott 🙂 Dumpventil är fel

Vart köpte du bilen?

/Kvarnis

Bodyshot
          Deltagare

Hej,

M v h
            Dejvan

Äsch lyssna inte på gubbarna ovan!!!

Klart du ska trimma steg1! Det är egentligen ingen ”trmining” utan mera optimering av orginaldelar i min värld, mappningarna från fabrik kan ibland vara kassa, så var det på en EVO 10 jag köpte helt flång för nått år sen, den gick guld när den blev mappad steg1 med avgasrör+luftfilter, en jävulsk skillnad mot orginal!

Inget att ens fundera över, ring Jocce/Jimmy på JRM och hör vad dom har att säga!

dejvan
            Deltagare

Tack för det:D och ett snabbt svar

Efter lite tänk och era rek…så tar jag det lungt med trim…

men kan man ändra några saker utan att påverka garanti?

typ filter, avgas och dump ventil?

och är inte dump ventil med pyyyysch bra på en sti?

gillar ljudet ala 80tals pyyyschhh…

bilen köptes av thunbergs bil AB i Uppsala

dejvan
              Deltagare

Bodyshot, Vad kör du för bil just nu?

andreaswrx
                Deltagare

Tack för det:D och ett snabbt svar

Efter lite tänk och era rek…så tar jag det lungt med trim…

men kan man ändra några saker utan att påverka garanti?

typ filter, avgas och dump ventil?

och är inte dump ventil med pyyyysch bra på en sti?

gillar ljudet ala 80tals pyyyschhh…

bilen köptes av thunbergs bil AB i Uppsala

nej du får inte ändra något på bilen för att garantin ska fungera och specielt motorgarantin är dom stenhårda på! även engligt svensklag får du inte ändra något på en bil som är helbilsgodkänd! läser du garantiboken kommer du se att du måste använda subarus egnafälgar eller av subaru godkända fälgar!

dejvan
                  Deltagare

bra tips ska läsa igenom den!

Kvarnis
                    Deltagare

Allstå jag är inte i mot trimmning, men jag vill göra saker rätt på en gång.
                      Att vara tidig/först kan bli rätt dyrt 😉

Ingen dump är fränast 😀

Subarumicke
                      Deltagare

In med bilen i Garaget, släng ut allt bygg om modifiera trimma motorn ,skit i garantierna 🙂

vem fan bryr sig om däck ljudet??? är bilen tyst är den tråkig

Tricky
                        Deltagare

nu vet ja inte hur det är men subaru, men med tex volvo så e de ok att ha polstar mjukvara (polstar e ju volvos egan trimm)

Bodyshot
                          Deltagare

Haha garantigubbar verkar som dom inte har råd att åka steg1 ens :p steg1 är ju bombsäkert ”trim” om rätt firma mappar den!

En Impreza är ingen Impreza förrens man har gjort steg1 enligt mig, orginal är den karaktärslös och tråkig 😉

andreaswrx
                            Deltagare

Haha garantigubbar verkar som dom inte har råd att åka steg1 ens :p steg1 är ju bombsäkert ”trim” om rätt firma mappar den!

En Impreza är ingen Impreza förrens man har gjort steg1 enligt mig, orginal är den karaktärslös och tråkig 😉

bra då kan alla som inte få ut någon garanti när man trimmat och har garanti kvar skicka räkningarna till bodysnack

Andersson
                              Deltagare

Grattis till köpet!

Ska jag oxå vara lite tråkig rek. jag verkligen att vänta med trim.
                                Talar av egen erfarenhet, ville va först med min 08a men det kostade oxå mer än det smakade.
                                Kör några tusen mil först o kolla oljeförbrukningen på motorn innan du gör något, det har varit ett problem på 2,5L motorerna.
                                Kolla även hur stora spridare du har dom ändrade mellan 550cc 06 och 420cc på 08an när du ska trimma.

Janne248
                                Deltagare

Beställ ett set 18″ R-däck och kom och kör på klubbens bankörningar i sommar INNAN du trimmar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.