SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 2011 STI Tips och Trim?

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

Äsch jag har alla gånger jag har haft nybil med garanti skitit fullständigt i garantin för att få lite liv i maskinen, detta gäller några bilar och alla har hållt bra utan problem. Hade det gått sönder hade jag slantat själv & byggt smidd maskin 😉

Nalta
      Deltagare

Är det någon skillnad på motorn jämfört med förra impreza sti?

Bodyshot
        Deltagare

Ja och när maskinen inte gått så har du ju ändå lyckats hoppa 3 meter med bilen eller skrota den så reparationskostnaden legat på 180k, eller hur var det? Så jag tror dom flesta skiter i din åsikt faktiskt. 🙂

Nu svamlar du igen Oscar Gt 😉 gå och putsa lite under din bil vettja haha 😉

Blev en ny TT RS för mig istället, den är VASS!

Bodyshot
          Deltagare

Bodyshot, Vad kör du för bil just nu?

Dejvan, jag kör den här: http://www.garaget.org/?car=158883

HighLevelOfSweden
            Deltagare

Första och främst – grattis till vad som verkar vara en riktig kanon-bil!! ;0)

Sen vad beträffar denna ”Racing” Subaru och gamla 2.5 STI’n så är det nästan en helt ”ny” konstruktion vad beträffar motorn varför man inte kanske skall jämföra den alltför mycket med sitt gamla jag!!

Sen rörande chippa eller trimma den då den är en helt ”ny” konstruktion så skulle jag bestämt avråda i från och detta pga att INGEN!! vet ngt om just denna motor förutom att den skall vara utrustad med nya & förbättrade lager samt kolvar mm varför att bli den första att märka att sin motor havererat pga okunskap och därför få punga ut med närmare 100000kr i repp inte är något att föredra!! ;0)

Bodyshot: Steg1 är skottsäkert?? Jo tjena mannen!!
              Förresten Bodyshot, var är ditt bänkningspapper på 600hk?? ;0)

Bodyshot
              Deltagare

Sen vad beträffar denna ”Racing” Subaru och gamla 2.5 STI’n så är det nästan en helt ”ny” konstruktion vad beträffar motorn varför man inte kanske skall jämföra den alltför mycket med sitt gamla jag!!

Sen rörande chippa eller trimma den då den är en helt ”ny” konstruktion så skulle jag bestämt avråda i från och detta pga att INGEN!! vet ngt om just denna motor förutom att den skall vara utrustad med nya & förbättrade lager samt kolvar mm varför att bli den första att märka att sin motor havererat pga okunskap och därför få punga ut med närmare 100000kr i repp inte är något att föredra!! ;0)

Jasså är det en ny motor i STI RACING? Det hade jag helt missat, vart kan man få info om detta som styrker ditt påstående?

Steg1 är ju att fininställa mappning av bilen samt kanske höja tändning&laddtryck osv – fan så mycket säkrare än att åka runt med GT35R med 900hk iaf 😉

Mina Hästar finns det papper på, både dom i stallen och dom under huven!

rigdab
                Deltagare

Kan du berätta/visa var du har erhållit denna information från????
                  Skulle det stämma så låter det ju mycket intressant. Från 2008-2010 på nya modellen så har ju lager och speciellt kolvarna varit en mycket svag länk, även på ej trimmade motorer.

Kan du lägga upp bevisför att detta stämmer, så kommer jag att kika närmare på denna bil!

Nalta
                  Deltagare

Grattis till köpet!

Ska jag oxå vara lite tråkig rek. jag verkligen att vänta med trim.
                    Talar av egen erfarenhet, ville va först med min 08a men det kostade oxå mer än det smakade.
                    Kör några tusen mil först o kolla oljeförbrukningen på motorn innan du gör något, det har varit ett problem på 2,5L motorerna.
                    Kolla även hur stora spridare du har dom ändrade mellan 550cc 06 och 420cc på 08an när du ska trimma.

Vad gjorde du i trimväg på don 08:a och vad hände när det kostade?:)

HighLevelOfSweden
                    Deltagare

Kan du berätta/visa var du har erhållit denna information från????
                      Skulle det stämma så låter det ju mycket intressant. Från 2008-2010 på nya modellen så har ju lager och speciellt kolvarna varit en mycket svag länk, även på ej trimmade motorer.

Kan du lägga upp bevisför att detta stämmer, så kommer jag att kika närmare på denna bil!

Fick den infon i från Subaru Nordic!!

Nalta
                      Deltagare

Fick den infon i från Subaru Nordic!!

Är det denna info du menar:

Subaru lanserar framtidssäkra Boxermotorer

Subarus nya bensin-Boxer har utvecklats med fokus på, mer kraft, mindre utsläpp och ännu lägre ägarkostnader.

Det rör sig inte om en uppdatering av nuvarande generation. De nya motorerna är helt nykonstruerade med sikte på bättre prestanda och lägre utsläpp. De är även

Turbovin
                        Deltagare

Underbart att äntligen slippa kamremmen 🙂

HighLevelOfSweden
                          Deltagare

Är det denna info du menar:

Subaru lanserar framtidssäkra Boxermotorer

En maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassa BRA!! teaxt!! ;0).

Svar NOOP!! ;0)

Snofi
                            Deltagare

This thread delivers!

rigdab
                              Deltagare

Svar NOOP!! ;0)

Jag har skummat igenom diverse Subaru forum i USA och inte hittat något om starkare kolvar i 2011:an. Skulle gissa på att det bara är vilseledande skitsnack som Subaru nordic sprider….

specialized
                                Deltagare

ge oss lite konkret fakta

Då kan väl du vara ett föredöme när det gäller att visa ” konkret fakta ”, genom att lägga upp det där bromspappret du har pratat om ett bra tag nu 😉
                                  Nu ska det ju dessutom visa 600 hk/750 Nm.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.