› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › 2011 STI Tips och Trim?
- Detta ämne har 44 svar, 12,643 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 4 månader sedan av
Bodyshot.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2010 kl. 21:14 #212225
Bodyshot
DeltagareÄsch jag har alla gånger jag har haft nybil med garanti skitit fullständigt i garantin för att få lite liv i maskinen, detta gäller några bilar och alla har hållt bra utan problem. Hade det gått sönder hade jag slantat själv & byggt smidd maskin 😉
19 oktober, 2010 kl. 06:32 #212250Nalta
DeltagareÄr det någon skillnad på motorn jämfört med förra impreza sti?
19 oktober, 2010 kl. 06:33 #212226Bodyshot
DeltagareJa och när maskinen inte gått så har du ju ändå lyckats hoppa 3 meter med bilen eller skrota den så reparationskostnaden legat på 180k, eller hur var det? Så jag tror dom flesta skiter i din åsikt faktiskt. 🙂
Nu svamlar du igen Oscar Gt 😉 gå och putsa lite under din bil vettja haha 😉
Blev en ny TT RS för mig istället, den är VASS!
19 oktober, 2010 kl. 06:55 #212227Bodyshot
DeltagareBodyshot, Vad kör du för bil just nu?
Dejvan, jag kör den här: http://www.garaget.org/?car=158883
19 oktober, 2010 kl. 08:30 #212242HighLevelOfSweden
DeltagareFörsta och främst – grattis till vad som verkar vara en riktig kanon-bil!! ;0)
Sen vad beträffar denna ”Racing” Subaru och gamla 2.5 STI’n så är det nästan en helt ”ny” konstruktion vad beträffar motorn varför man inte kanske skall jämföra den alltför mycket med sitt gamla jag!!
Sen rörande chippa eller trimma den då den är en helt ”ny” konstruktion så skulle jag bestämt avråda i från och detta pga att INGEN!! vet ngt om just denna motor förutom att den skall vara utrustad med nya & förbättrade lager samt kolvar mm varför att bli den första att märka att sin motor havererat pga okunskap och därför få punga ut med närmare 100000kr i repp inte är något att föredra!! ;0)
Bodyshot: Steg1 är skottsäkert?? Jo tjena mannen!!
Förresten Bodyshot, var är ditt bänkningspapper på 600hk?? ;0)19 oktober, 2010 kl. 08:58 #212228Bodyshot
DeltagareFörsta och främst – grattis till vad som verkar vara en riktig kanon-bil!! ;0)
Sen vad beträffar denna ”Racing” Subaru och gamla 2.5 STI’n så är det nästan en helt ”ny” konstruktion vad beträffar motorn varför man inte kanske skall jämföra den alltför mycket med sitt gamla jag!!
Sen rörande chippa eller trimma den då den är en helt ”ny” konstruktion så skulle jag bestämt avråda i från och detta pga att INGEN!! vet ngt om just denna motor förutom att den skall vara utrustad med nya & förbättrade lager samt kolvar mm varför att bli den första att märka att sin motor havererat pga okunskap och därför få punga ut med närmare 100000kr i repp inte är något att föredra!! ;0)
Förresten Bodyshot, var är ditt bänkningspapper på 600hk?? ;0)Jasså är det en ny motor i STI RACING? Det hade jag helt missat, vart kan man få info om detta som styrker ditt påstående?
Steg1 är ju att fininställa mappning av bilen samt kanske höja tändning&laddtryck osv – fan så mycket säkrare än att åka runt med GT35R med 900hk iaf 😉
Mina Hästar finns det papper på, både dom i stallen och dom under huven!
19 oktober, 2010 kl. 09:38 #212239rigdab
Förresten Bodyshot, var är ditt bänkningspapper på 600hk?? ;0)Kan du berätta/visa var du har erhållit denna information från????
Skulle det stämma så låter det ju mycket intressant. Från 2008-2010 på nya modellen så har ju lager och speciellt kolvarna varit en mycket svag länk, även på ej trimmade motorer.Kan du lägga upp bevisför att detta stämmer, så kommer jag att kika närmare på denna bil!
19 oktober, 2010 kl. 09:38 #212251Nalta
DeltagareGrattis till köpet!
Ska jag oxå vara lite tråkig rek. jag verkligen att vänta med trim.
Talar av egen erfarenhet, ville va först med min 08a men det kostade oxå mer än det smakade.
Kör några tusen mil först o kolla oljeförbrukningen på motorn innan du gör något, det har varit ett problem på 2,5L motorerna.
Kolla även hur stora spridare du har dom ändrade mellan 550cc 06 och 420cc på 08an när du ska trimma.Vad gjorde du i trimväg på don 08:a och vad hände när det kostade?:)
19 oktober, 2010 kl. 10:00 #212243HighLevelOfSweden
DeltagareKan du berätta/visa var du har erhållit denna information från????
Skulle det stämma så låter det ju mycket intressant. Från 2008-2010 på nya modellen så har ju lager och speciellt kolvarna varit en mycket svag länk, även på ej trimmade motorer.Kan du lägga upp bevisför att detta stämmer, så kommer jag att kika närmare på denna bil!
Fick den infon i från Subaru Nordic!!
19 oktober, 2010 kl. 11:43 #212249Nalta
DeltagareFick den infon i från Subaru Nordic!!
Är det denna info du menar:
Subaru lanserar framtidssäkra Boxermotorer
Subarus nya bensin-Boxer har utvecklats med fokus på, mer kraft, mindre utsläpp och ännu lägre ägarkostnader.
Det rör sig inte om en uppdatering av nuvarande generation. De nya motorerna är helt nykonstruerade med sikte på bättre prestanda och lägre utsläpp. De är även
19 oktober, 2010 kl. 11:47 #212238Turbovin
DeltagareUnderbart att äntligen slippa kamremmen 🙂
19 oktober, 2010 kl. 11:57 #212244HighLevelOfSweden
DeltagareÄr det denna info du menar:
Subaru lanserar framtidssäkra Boxermotorer
En maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassa BRA!! teaxt!! ;0).
Svar NOOP!! ;0)
19 oktober, 2010 kl. 13:46 #212241Snofi
DeltagareThis thread delivers!
19 oktober, 2010 kl. 14:09 #212240rigdab
DeltagareSvar NOOP!! ;0)
Jag har skummat igenom diverse Subaru forum i USA och inte hittat något om starkare kolvar i 2011:an. Skulle gissa på att det bara är vilseledande skitsnack som Subaru nordic sprider….
19 oktober, 2010 kl. 14:21 #212220specialized
Deltagarege oss lite konkret fakta
Då kan väl du vara ett föredöme när det gäller att visa ” konkret fakta ”, genom att lägga upp det där bromspappret du har pratat om ett bra tag nu 😉
Nu ska det ju dessutom visa 600 hk/750 Nm. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.