SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 2011 STI Tips och Trim?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Bodyshot
    Deltagare

nä inte bara 600hk, jag ska ha några hk++++ på det också!

specialized
      Deltagare

Bara att lägga upp det då 🙂

HighLevelOfSweden
        Deltagare

”jag ska ha” – finns dom som säger sig ”ha sett”
          Lochness monstret i Skottland också men men!! ;0)

Vår snurra HAR!! 625hk/711nm i sitt nuvarande skick
          bänkat av Motortjänst i Nacka/Kenneth Andersson som
          brukligt brukar överdriva sina siffror enligt rally/rallycross
          eliten – vad har din Bodyshot, i bänk!!?? :0)

HighLevelOfSweden
          Deltagare

Jag har skummat igenom diverse Subaru forum i USA och inte hittat något om starkare kolvar i 2011:an. Skulle gissa på att det bara är vilseledande skitsnack som Subaru nordic sprider….

Så här sägs det: Nya Impreza Racing skall ha andra
            vevlager mm samt kolvar som är av kraftigare typ än
            det som har funnits i den ”gamla” 2.5 liters STI’n!!

Dock fick jag höra av en annan person att det endast
            är sugmotorerna som fått kamkedja istället för kamrem
            och INTE Subaru racing varianten- men det låter jag
            vara lite mer osäkert!! :0/

Bodyshot
            Deltagare

vad har din Bodyshot, i bänk!!?? :0)

Skulle jag köra min maskin i samma bänk så får jag nog ut 900hk+ 😉

Hur går det med fiskmåsen – är den färdig/ihop ännu?

down_the_drain
              Deltagare

Ahh vad tröttsam läsning när folk skriver att de har världens monster till bli o kör som en gud när man aldrig fått se bilen eller dess förare i action på nån av klubbens alla banträffar eller SS.Hur kommer detta sig? Är de personerna rädda för att inte kunna leva upp till de förväntningarna de skapar om sig?Är de rädda för att bli ifrån åkta av en hederlig gammal GT med en vettig förare bakom ratten?
                Så grabbar o tjejer,snart är det dax för banåka/SS säsong 2011:) Då förmodar jag att det kommer att dyka upp ett par st 500-800hk moster och visar var skåpet skall stå 😉

/Peter ” bara lite undrande”

.zip
                Deltagare

Och sen håller vi oss till trådens ämne innan den spårar ur helt. Städat lite struntprat.

Andersson
                  Deltagare

Vad gjorde du i trimväg på don 08:a och vad hände när det kostade?:)

Det vanligaste tror jag. Stift,soppapump, 3″ från turbon, HKS insatsfilter och mappning. Detta gav 30hk pga att spridarna var för små, men det visste vi inte då.På en 06a ger detta ca 80hk.
                    Vad detta kalaset kostat vet jag inte än.

Jimzon
                    Deltagare

dejvan? övik? tidigare bmw turbo dejvan?

Janne248
                      Deltagare

På en 06a ger detta ca 80hk.

Ger ungefär samma (265->349) på en 04’a med 2.0l motor så med rätt spridare på en MY08-11 borde det väl ge mer än 30? Har du inte testat än Andersson?

Andersson
                        Deltagare

Jop men jag måste fixa den höga oljeförbrukningen först bara. Vet ej än hur mycke som ska bytas bara,sen blir det större spridare.
                          Men just nu går den på oljeblandat 😉

Bodyshot
                          Deltagare

Jop men jag måste fixa den höga oljeförbrukningen först bara. Vet ej än hur mycke som ska bytas bara,sen blir det större spridare.
                            Men just nu går den på oljeblandat 😉

Hur stor oljeförbrukning och vad TROR ni är orsaken?

Blackwidow
                            Deltagare

Hur stor oljeförbrukning och vad TROR ni är orsaken?

Orsaken e säkert samma som på de flesta 2.5L motorerna att kolvarna och framför allt kolvringarna blir kass. Skulle gissa att så e fallet på Anderssons bil. Sen om det har med att den e mapad och göra e ju en annan fråga då även en rejäl skara orginal bilar har blivit kass…

Andersson
                              Deltagare

Sista kollen som gjordes: Tömde ur all olja bytte filter hällde i 4,6liter körde 100mil tömde oljan i en dunk +det som fanns i filtret så blev det 3,2liter i dunken.
                                Så ca:1,4liter på långvägs och stadskörning. Vid bankörning ännu mer.
                                Hoppas det ska räcka med kolvar o stakar men är det repor i cylindrarna kan det nog bli lite dyrare.
                                Enl. Per J har kolvarna ojämn kvalitet och kan även spricka mellan kolvringarna.

Bodyshot
                                Deltagare

Okej. Min har ju Cosworth 2.5l med deras kolvar och stakar + Cossie oljepump men den drar ju lite Olja iaf, vid bankörning kan dem dra nån liter på 2tim aktiv körning.

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.