SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt 2011 STI Tips och Trim?

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #212229
    Bodyshot
    Deltagare

      nä inte bara 600hk, jag ska ha några hk++++ på det också!

      #212221
      specialized
      Deltagare

        nä inte bara 600hk, jag ska ha några hk++++ på det också!

        Bara att lägga upp det då 🙂

        #212245
        HighLevelOfSweden
        Deltagare

          nä inte bara 600hk, jag ska ha några hk++++ på det också!

          ”jag ska ha” – finns dom som säger sig ”ha sett”
          Lochness monstret i Skottland också men men!! ;0)

          Vår snurra HAR!! 625hk/711nm i sitt nuvarande skick
          bänkat av Motortjänst i Nacka/Kenneth Andersson som
          brukligt brukar överdriva sina siffror enligt rally/rallycross
          eliten – vad har din Bodyshot, i bänk!!?? :0)

          #212246
          HighLevelOfSweden
          Deltagare

            Jag har skummat igenom diverse Subaru forum i USA och inte hittat något om starkare kolvar i 2011:an. Skulle gissa på att det bara är vilseledande skitsnack som Subaru nordic sprider….

            Så här sägs det: Nya Impreza Racing skall ha andra
            vevlager mm samt kolvar som är av kraftigare typ än
            det som har funnits i den ”gamla” 2.5 liters STI’n!!

            Dock fick jag höra av en annan person att det endast
            är sugmotorerna som fått kamkedja istället för kamrem
            och INTE Subaru racing varianten- men det låter jag
            vara lite mer osäkert!! :0/

            #212230
            Bodyshot
            Deltagare

              vad har din Bodyshot, i bänk!!?? :0)

              Skulle jag köra min maskin i samma bänk så får jag nog ut 900hk+ 😉

              Hur går det med fiskmåsen – är den färdig/ihop ännu?

              #212219
              down_the_drain
              Deltagare

                Ahh vad tröttsam läsning när folk skriver att de har världens monster till bli o kör som en gud när man aldrig fått se bilen eller dess förare i action på nån av klubbens alla banträffar eller SS.Hur kommer detta sig? Är de personerna rädda för att inte kunna leva upp till de förväntningarna de skapar om sig?Är de rädda för att bli ifrån åkta av en hederlig gammal GT med en vettig förare bakom ratten?
                Så grabbar o tjejer,snart är det dax för banåka/SS säsong 2011:) Då förmodar jag att det kommer att dyka upp ett par st 500-800hk moster och visar var skåpet skall stå 😉

                /Peter ” bara lite undrande”

                #212237
                .zip
                Deltagare

                  Och sen håller vi oss till trådens ämne innan den spårar ur helt. Städat lite struntprat.

                  #212235
                  Andersson
                  Deltagare

                    Vad gjorde du i trimväg på don 08:a och vad hände när det kostade?:)

                    Det vanligaste tror jag. Stift,soppapump, 3″ från turbon, HKS insatsfilter och mappning. Detta gav 30hk pga att spridarna var för små, men det visste vi inte då.På en 06a ger detta ca 80hk.
                    Vad detta kalaset kostat vet jag inte än.

                    #212247
                    Jimzon
                    Deltagare

                      dejvan? övik? tidigare bmw turbo dejvan?

                      #212213
                      Janne248
                      Deltagare

                        På en 06a ger detta ca 80hk.

                        Ger ungefär samma (265->349) på en 04’a med 2.0l motor så med rätt spridare på en MY08-11 borde det väl ge mer än 30? Har du inte testat än Andersson?

                        #212233
                        Andersson
                        Deltagare

                          Jop men jag måste fixa den höga oljeförbrukningen först bara. Vet ej än hur mycke som ska bytas bara,sen blir det större spridare.
                          Men just nu går den på oljeblandat 😉

                          #212231
                          Bodyshot
                          Deltagare

                            Jop men jag måste fixa den höga oljeförbrukningen först bara. Vet ej än hur mycke som ska bytas bara,sen blir det större spridare.
                            Men just nu går den på oljeblandat 😉

                            Hur stor oljeförbrukning och vad TROR ni är orsaken?

                            #212222
                            Blackwidow
                            Deltagare

                              Hur stor oljeförbrukning och vad TROR ni är orsaken?

                              Orsaken e säkert samma som på de flesta 2.5L motorerna att kolvarna och framför allt kolvringarna blir kass. Skulle gissa att så e fallet på Anderssons bil. Sen om det har med att den e mapad och göra e ju en annan fråga då även en rejäl skara orginal bilar har blivit kass…

                              #212236
                              Andersson
                              Deltagare

                                Sista kollen som gjordes: Tömde ur all olja bytte filter hällde i 4,6liter körde 100mil tömde oljan i en dunk +det som fanns i filtret så blev det 3,2liter i dunken.
                                Så ca:1,4liter på långvägs och stadskörning. Vid bankörning ännu mer.
                                Hoppas det ska räcka med kolvar o stakar men är det repor i cylindrarna kan det nog bli lite dyrare.
                                Enl. Per J har kolvarna ojämn kvalitet och kan även spricka mellan kolvringarna.

                                #212232
                                Bodyshot
                                Deltagare

                                  Okej. Min har ju Cosworth 2.5l med deras kolvar och stakar + Cossie oljepump men den drar ju lite Olja iaf, vid bankörning kan dem dra nån liter på 2tim aktiv körning.

                                Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 45 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.