Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    arellano
    Deltagare

Någon mer eller bara en Old Pojke som kommer.
      Lista/Info finns på Rejsa.

Nikke McRae
      Deltagare

Jag kommer så klart. Ser ut som det är Honda, Ford och Opel som kör ihop iår. Där blir det även Gelleråsen och Kinnekulle. Kommer försöka åka på alla dem, hoppas på fler Subaru’s.

Hoppas bara de inte är lika hårda på ljudet som förra året på Mantorp, då jag fick svartflagg. Har satt dit en extra ljuddämpare och så får man väl fixa någon insats i nödfall.

Här är rejsa-tråden:
        http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=98479

Vince
        Keymaster

Jag e sugen, har ju inte kört på bana ännu så detta skulle kunna bli premiären. Dock har jag några frågetecken som kanske ni subarister som tänkt komma kan räta ut.

Vad menas med detta? “Det kommer att finnas två köer in på depåområdet. Varje förening/klubb kommer att ha två funktionärer på plats som tar hand om sina respektive medlemmar.” Vilken kö ska man ställa sig i? Vi har ju inga representanter antar jag.

Sen det här med flaggvakter, klassindelning och instruktörer. Varför måste allt vara så himla komplicerat i det här landet? Vill ju bara köra.

Kan någon lugna mina taskiga nerver?

Btw ni som inte bor speciellt nära, hur hade ni tänkt lägga upp det? Har över 3 timmar till banan, och ska man vara på plats kl 7 får man ju åka kl 4 så det bästa hade ju vart att åka dit kvällen innan. Nån idé var man kan sova isfl?

Bara o ställa sig i nån av köerna spelar ingen roll vilken.

Klassindelning är ju för att inte ha allt för många bilar med för stora hastighets skillnad/erfarenhets nivå samtidigt på bana. Har du aldrig kört så välj nybörjargruppen och känn dig för. Känner du dig bekväm efter ett tag så kan du snacka med träffansvarig o byta grupp (inget krångel alls).

Igge
          Deltagare

Som vince säger

Flaggvaktandet är av samma skäl, säkerhet. Skulle någon få punktering och stanna mitt på banan kan det uppstå olusiga situationer om ingen flaggar.
            Folk kör annorlunda gällande marginaler när de förväntar sig en bana där ingen står stilla och alla kör åt samma håll än när de kör i trafik.

Tycker absolut du ska testa 🙂

Surbarbro
            Deltagare

Btw ni som inte bor speciellt nära, hur hade ni tänkt lägga upp det? Har över 3 timmar till banan, och ska man vara på plats kl 7 får man ju åka kl 4 så det bästa hade ju vart att åka dit kvällen innan. Nån idé var man kan sova isfl?

Fordklubben brukar bo på Freja vandrarhem nån mil från banan, det brukar vara en trevlig tillställning med god mat och dryck. Kolla deras forum och se om du hittar något.

arellano
              Deltagare

Jag kommer så klart. Ser ut som det är Honda, Ford och Opel som kör ihop iår. Där blir det även Gelleråsen och Kinnekulle. Kommer försöka åka på alla dem, hoppas på fler Subaru’s.

Hoppas bara de inte är lika hårda på ljudet som förra året på Mantorp, då jag fick svartflagg. Har satt dit en extra ljuddämpare och så får man väl fixa någon insats i nödfall.

Här är rejsa-tråden:
                http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=98479

Gott Nikke McRae, brukar vara nästan vara du och jag.
                Hoppas fler kommer.

dragster
                Deltagare

Kanske dyker upp också, ska försöka styra om lite i kalendern.
                  Vore bra med lite uppvärmning inför Timeattack 3-4 Juli.

bogserlinan
                  Deltagare

Åhhh.. Jag vill… Ska du köra Surbarbro?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.