SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 205/45-17 toyo r888 på sti -03

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Eiiiiik
    Deltagare

Tjenare!

Som topic säger..
      Får i stort sett ett par toyo r888 205/40-17 gratis. Tänkte nu kolla vad ni tror om dessa på min sti -03? Visst hade det varit att föredra med lite bredare, men nu när jag får dessa så billigt känner jag mig ändå sugen. Hade isf tänkt sätta dessa på 7″ bred originalfälg.
      Att däcken är 6% mindre i omkrets gör ju egentligen inget 🙂 vad tror folket om detta? 🙂

specialized
      Deltagare

Det kommer bli bra 🙂

Bredare än 205 or ska du ändå inte ha på en 7″ fälg, då R-däck generellt sett är bredare än motsvarande gatdäck i samma dimension.

Steewe
        Deltagare

Jag har R888 205/40-17 på min 7″ Integral, fungerar utan anmärkning.

Kör på bara, annars kan du ge däcken till mig. 😉

Eiiiiik
          Deltagare

Tack för hjälpen! Jag testar! 😀 annars kränger jag dom till er sen 😉 funkar ju strålande på en gt ju 😉

Eiiiiik
            Deltagare

För visst är originalfälgen 7″? (har inte pse) 🙂

Koffe
              Keymaster

På WRX är det 7″ iaf tror jag… Men skulle den vara 7.5″ så tror jag inte det gör nåt. Tyskstuk är bara bra på R-däck 🙂 Enda nackdelen är väl att man repar fälgkanterna när man lägger ner fälgarna på backen om däcken är för smala/fälgarna för breda. Tror absolut inte det är negativt ur väghållningssynpunkt.
                Däremot tror jag du kommer känna att 205 är lite i smalaste laget på bilen. Jag kör 205 brett på min WRX och skulle vilja ha bredare för bättre grepp. men är det billigt så är det bara slå till =)

goffemannen
                Deltagare

du kan sälja dem till mig om du inte vill ha dem =)

FeA
                  Deltagare

205 är alldeles för smalt för en så pass tung bil som STi 03 är. Lägg pengarna på 225 istället, det har du igen. STi org fälg är 7,5″ bred.

Eiiiiik
                    Deltagare

Tack för många bra svar! 🙂 jag kände spontant själv att det hade varit bättre med lite bredare däck, men slog nu till pga bra pris av en bekant 🙂
                      Som det är nu har jag kört med 225 ”ling-long” på bana, och då känns det ju som att dessa ska vara bättre trots 205 breda. De gamla däcken rullade bara och stommarna var på tok för klena…
                      Blir jag inte riktigt nöjd säljer jag dom såklart till någon gt här på SSi. Måste ju sitta som en smäck på en sån! 🙂

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.