SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning 205/55 däck på orginalfälg?

• Detta ämne har 5 svar, 784 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Grusdraparn.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    roadtip85
    Keymaster

Tja!

Jag undrar bara om det går bra att köra 205/55 vinterdäck på orginal GT fälgarna? sommardäcken är ju 205/50…
      Det är ju inte så stor skillnad, men jag vet inte om det räcker för att det ska ta i någon stans..

//Anders

Wallinen
      Deltagare

Jag kör med 205/55 på orginalfälg.

Enda ”problemet” är att det blir ju mindre plats mellan däck o hjulhus o det kan tryckas ihop lite snö eller snöslask där som jag får pilla bort med en plaströrsbit när jag stannat så det inte fryser på till nästa gång jag ska iväg.
        Ser det dock inte som nåt jobbigt.

Min bil är sänkt med Teinfjädrar så på en orginalbil tror jag inte det blir några problem alls.

/W

roadtip85
        Keymaster

Jag kör med 205/55 på orginalfälg.Enda ”problemet” är att det blir ju mindre plats mellan däck o hjulhus o det kan tryckas ihop lite snö eller snöslask där som jag får pilla bort med en plaströrsbit när jag stannat så det inte fryser på till nästa gång jag ska iväg.Ser det dock inte som nåt jobbigt.Min bil är sänkt med Teinfjädrar så på en orginalbil tror jag inte det blir några problem alls./W

Okej, jag brukar ta bort snä och sånt redan, så det är ju lugnt!
          Tack för det snabba svaret! 🙂

//Anders

Grusdraparn
          Deltagare

Åker också 205/55 på GT-orginalfälg 16″, på min är det redigt tajt. Rubbar i mina eftermonterade stänkskydd vid stora rattutslag.

Men det är inte största nackdelen som jag ser det, fästet med 205: or är under all kritik. Skulle jag köpt däck idag så hade jag definitivt letat reda på 195: or istället.

/K – finns det salva mot rattutslag? :+

roadtip85
            Keymaster

Åker också 205/55 på GT-orginalfälg 16″, på min är det redigt tajt. Rubbar i mina eftermonterade stänkskydd vid stora rattutslag.Men det är inte största nackdelen som jag ser det, fästet med 205: or är under all kritik. Skulle jag köpt däck idag så hade jag definitivt letat reda på 195: or istället./K – finns det salva mot rattutslag? :+

Okej.. Jag har oxå eftermonterade stänkskydd, jag får se hur jag gör då.. Måste ha sjyssta däck till vinterutbildningen hos SAD, man kanske skulle ta och skaffa riktiga isdäck istället.. Så mycket man vill ha… 🙂

Grusdraparn
              Deltagare

Det är helt klart värt att köpa en uppsättning isdäck, bästa köpet jag hitills gjort till kokarn.

/K

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.