SSC Annonser Säljes – Delar 225/40 R18 Kumho Ecsta KU39

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
  • Författare
    Snurre
    Deltagare

Säljer som rubriken säger kumho däck! Dom är körda under milen, dvs monterade endast.

Skulle vilja ha 7000 för dessa men kom med bud om ni är intresserade 🙂

sladden
      Deltagare

Säljer som rubriken säger kumho däck! Dom är körda under milen, dvs monterade endast.

Skulle vilja ha 7000 för dessa men kom med bud om ni är intresserade 🙂

Dyra!!??

om man jämför med dessa, varför ska man då betala 7000 för dina?
        http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=66958273.121.7849&typ=R-178631&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Kumho&Quer=40&Felge=18&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=121&sowigan=So

Snurre
        Deltagare

Dom är köpte hos en svensk hanflare och därmed gjorda för de svenska klimatet; inte importerade från tyskland. Klent argument kanske men men.

Nypris ligger på dryga 10 000

Ni får gärna lägga bud på vad ni tycker däcken är värda.

TomK
          Deltagare

Dom är köpte hos en svensk hanflare och därmed gjorda för de svenska klimatet; inte importerade från tyskland. Klent argument kanske men men.

Nypris ligger på dryga 10 000

Ni får gärna lägga bud på vad ni tycker däcken är värda.

Vadå tror du att kom är tillverkade i Sverige då eller?
            Det är exakt samma däck..

Snurre
            Deltagare

Nej det tror jag inte, jag är inte blåst på något sätt. Däck med en viss benämning tillverkas på olika sätt, dvs olika gummiblandningar t ex, för olika marknader/klimat men har precis samma namn.

TomK
              Deltagare

Nej det tror jag inte, jag är inte blåst på något sätt. Däck med en viss benämning tillverkas på olika sätt, dvs olika gummiblandningar t ex, för olika marknader/klimat men har precis samma namn.

Men jag kan garantera dig att dina och dom från däckonline är av exakt samma gummi blandning.
                Det gäller för i pricip hela Europa.

sladden
                Deltagare

Svenska gummi huset då, är inte dom svenska??? 🙂

http://www.gummihuset.se/produkt/sommardack/kumho/ecsta_ku-39_le_sport/17/

ännu ett pris som är under ditt.. Då valde jag bara första bästa när jag googlade lite snabbt. Dock 45 profil, men orkade inte leta fram exakt samma profil.

Har jag fel ännu en gång, så mot bevis mig gärna 😛

Snurre
                  Deltagare

Gummihuset har antagligen leverantör i tyskland eller liknande precis som däck online. Dock trodde jag detta va sälj delen av forumet så om ni inte intresserade har ni ingen anledning att skriva…….

Snurre
                    Deltagare

Hahahaha-haaaa….

Mupp 🙂

sladden
                      Deltagare

Gummihuset har antagligen leverantör i tyskland eller liknande precis som däck online. Dock trodde jag detta va sälj delen av forumet så om ni inte intresserade har ni ingen anledning att skriva…….

Men serriöst, skämtar du??

Från vilket land kommer dina däck??
                        Varför kan dina däck kallas svenska???
                        Vilken butik har du handlas hos???

jo jag skriver då jag inte vill att någon okunnig på forumet ska gå å köpa däck här på vårat forum, för att sen upptäcka att han lika väl kunde köpt dom i butik för billigare pengar.

Men kan du bara förklara att jag har fel, så ska jag självklart be om ursäkt för att ja har skrivit annat!

Jag hittar bara ”billiga” däck, så verkar inte finns några ”svenska” däck i sverige.

1141:- http://www.nordendack.se/index.php/cPath/5753_5800_5801/sort/5a/page/2
                        1045:- http://www.bythjul.com/kumho-ku39-2154517-91y-xl
                        1425:- http://www.alven-ingvarsson.se/sommard%C3%A4ck/kumho/30-ku39
                        1075:- http://www.molway.com/shop_show_vara2.asp?ID=6340

Jim_s
                        Deltagare

Försöka kan man ju alltid, haha. 😉

Snurre
                          Deltagare

Försöka kan man ju alltid, haha. 😉

Jo de va ett försök. Jag har varit hos tre oberoende däckfirmor i stockholms området. Där alla tre har bekräftat det jag sa tidigare, att ett däck med ett visst namn är olika för olika regioner. Visst det skiljer kanske inte så mycket mellan de olika regionerna men det är fortfarande en skillnad. Dom flesta internet sidor importerar mycket däck ifrån tyskland t ex där däcken är lite olika, men givetvis ligger inte hela prisskillnaden i att däcket är annorlunda. Tyskland har, som alla vet, en mycket större omsättning på bilar och biltillbehör än vad sverige har. Internetfirmorna har också möjlighet att beställa större volymer och pressa priserna på dom två sätten.

Jag tror jag aldrig har blivit så motarbetad i hela mitt liv. Jag har inte försökt att blåsa någon, göma några fakta eller vad som helst. 7000 var mitt drömpris; därför skrev jag ”skulle vilja ha och inte jag begär. Även att man kan lägga bud på vad dom tycker däcken är värda.

Det här med däck var tydligen ett mycket hetare ämne än vad jag först trodde……

Edit; motarbetad var ett dåligt ordval, men i brist på bättre ord så får de stå kvar

TomK
                            Deltagare

Klart att dom ”oberoende” däck firmorna säger att det är skillnad dom vill ju sälja sina dyra däck för dom kan inte heller mäta sig med intenet priser.

Men däcken här i den här delen av världen är exakt samma oavsett om man köper dom från England, Tyskland, Frankrike, Ryssland eller Sverige. Däck tillverkaren gör inte ett däck i 20 olika gummiblandningar.
                              Visst att det är annat för dom delarna av världen där det är väldigt varmt. Men enda gången man råkar ut för den typen av däck är om dom är tillverkade i något konstigt land.

Vi har en däck verkstad i familjen så jag vet! 🙂

Vill inte vara taskig men tycker att ocker är fel.

sladden
                              Deltagare

Klart att dom ”oberoende” däck firmorna säger att det är skillnad dom vill ju sälja sina dyra däck för dom kan inte heller mäta sig med intenet priser.

Men däcken här i den här delen av världen är exakt samma oavsett om man köper dom från England, Tyskland, Frankrike, Ryssland eller Sverige. Däck tillverkaren gör inte ett däck i 20 olika gummiblandningar.
                                Visst att det är annat för dom delarna av världen där det är väldigt varmt. Men enda gången man råkar ut för den typen av däck är om dom är tillverkade i något konstigt land.

Instämmer helt..

Snurre
                                Deltagare

De va inte menat som någon ocker, jag utgick från vad jag gav för dom hos min handlare, dvs jag blev blåst av honom.

Av ren nyfikenhet, det du säger nu, är de samma visa på vinterdäck?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 23 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.