› SSC › Annonser › Säljes – Delar › 225/40 R18 Kumho Ecsta KU39
- Detta ämne har 22 svar, 3,484 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
TomK.
-
FörfattareInlägg
-
4 september, 2011 kl. 19:11 #228746
TomK
DeltagareDe va inte menat som någon ocker, jag utgick från vad jag gav för dom hos min handlare, dvs jag blev blåst av honom.
Av ren nyfikenhet, det du säger nu, är de samma visa på vinterdäck?
Va tänker du på nu? Dubb/dubbfritt?
Då det är i princip bara i Sverige och Finland som man kör med dubb.4 september, 2011 kl. 19:25 #228751Jommie
DeltagareVa tänker du på nu? Dubb/dubbfritt?
Då det är i princip bara i Sverige och Finland som man kör med dubb.Tror han mente Skandinavien vs Europa.
4 september, 2011 kl. 19:37 #228748TomK
DeltagareVinter däck är lite annat.
Då här här i Norden har vi hårdare vintrar än längre söderut.
Så däcken här ska fungera bra för snö och is än längre söderut där det blir mycke modd/vatten på vintern.Som sagt så dubbdäck är i princip bara sve och fin som använder.
I staterna nöjer dom sig med att det bara står M+S på däcken 🙂
4 september, 2011 kl. 19:58 #228758Snurre
DeltagareVinter däck är lite annat.
Då här här i Norden har vi hårdare vintrar än längre söderut.
Så däcken här ska fungera bra för snö och is än längre söderut där det blir mycke modd/vatten på vintern.Som sagt så dubbdäck är i princip bara sve och fin som använder.
I staterna nöjer dom sig med att det bara står M+S på däcken 🙂
Jo de låter ju vettigt. Men tänkte också på hur de ligger till med internethandlar vs. lokala-handlare och hurvida internethandlre importerar däck osv.
4 september, 2011 kl. 20:11 #228749TomK
DeltagareJo de låter ju vettigt. Men tänkte också på hur de ligger till med internethandlar vs. lokala-handlare och hurvida internethandlre importerar däck osv.
Däcken är importerade vare sig dom kommer från nätet eller den lokala handlaren.
För lokala gummi gubben står nog inte och gjuter däcken i affären.Men vill man ha tex ett hakka 7 så är det samma däck oavsett om man köper det lokalt eller från tex Tyskland.
Vinter däck är en betydligt smalare marknad än sommardäck.
Dubbdäcks marknaden är väldigt liten i förhållande.4 september, 2011 kl. 20:40 #228759Snurre
DeltagareTacksam för din input TomK!
5 september, 2011 kl. 09:01 #228750Eiiiiik
DeltagareJobbar också med däck och kan bekräfta det TomK säger! 🙂
(sen att jag blev jävligt nyfiken på var TomK jobbar är en helt annan femma) 😉
5 september, 2011 kl. 09:08 #228747TomK
DeltagareJobbar också med däck och kan bekräfta det TomK säger! 🙂
(sen att jag blev jävligt nyfiken på var TomK jobbar är en helt annan femma) 😉
Vi har däck firma i familjen men jag jobbar som säljare på bilfirma. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.